×
WomanOnly

Máte špatný stav nehtů? Jaké vitamíny na nehty musíte doplnit

Vitamíny na nehty

Nezdravé, lámavé a třepící se nehty nevypadají dobře. Většinou bývá příčina ve stravě. Pomohou ale i vitamíny na nehty.

Vitamíny na nehty a vlasy

Vlasy a nehty jsou první, kteří nás upozorní na to, že je potřeba tělu věnovat lepší péči. Někdy skutečně stačí pouze posílit organismus o určité látky a tělo to ocení. Jindy se může jednat o některý zdravotní problém, u kterého jsou nevábně vypadající vlasy a nehty vedlejším projevem. Soustřeďme se nyní na to, že bude plně stačit doplnění potřebných látek.

Možná jste už slyšeli, že zdravý nehet každý den povyroste asi o 0,1 milimetru. Vedle tohoto faktu působí na rychlost růstu i další faktory jako roční období (v letních měsících roste rychleji), zdraví (v případě nemoci a stresu mohou růst pomaleji), strava a stáří člověka. Aby měly nehty sílu, potřebují výživu – vitamíny a minerály.

Mezi nejlepší vitamíny na vlasy a nehty patří především vitamíny skupiny B, vitamíny C, E, D a A. Z minerálů je to pak vápník, zinek, železo, hořčík, málo se mluví o tom, jak je významný další stopový prvek – křemík. Pozor si však dejte na selen. Velký význam má také přísun bílkovin a nenasycené mastné kyseliny omega 3 a omega 9.

Na lámavé nehty vitamíny z přírody

Pro vitalitu vlasů a pevnost nehtů je důležitý především vitamín E. Zajistí, aby nehty nebyly nevzhledně žluté a podpoří krevní oběh. Obsahuje ho zelená listová zelenina, dále ořechy nebo mléčné výrobky.

Z vitamínů skupiny B prospívá kvalitě nehtů především B2 (riboflavin), B5 (panthenol), B7 (biotin) – uvádí se také jako vitamín H a nakonec i vitamín B12. Tyto vitamíny zajišťují kvalitní a pružné nehty, B12 pomáhá tělu se vstřebáváním bílkovin a s tvorbou nehtových buněk. Vitamíny skupiny B najdeme v droždí, vnitřnostech, sýru, vejci, mléku, chřestu, mrkvi nebo třeba česneku.

Vitamín C pomáhá udržovat nehty bez záděr. Tento vitamín obsahují třeba rajčata, citrusy nebo pšeničné klíčky.
Vitamín A posiluje nehty, aby nebyly křehké a vyschlé. Najdeme ho ve špenátu, brokolici nebo třeba rybách.

Pro pleť a nehty má velký význam také zinek, který vyživuje nehtová lůžka a likviduje v těle volné radikály. Najdeme ho v obilných klíčkách, játrech nebo vejci.

K lepší pevnosti a pružnosti také napomáhá selen. Při jeho doplňování je ale zapotřebí obezřetnosti, protože pokud se předávkujete, může daleko více tělu uškodit než prospět. Ve stravě ho najdete třeba v česneku, čočce nebo hořké čokoládě.

Železo je kromě jiného důležité, aby se nelámaly nehty. I tady může prospět stravování. Dopřejte si dostatek fazolí, tmavé listové zeleniny, červeného nebo krůtího masa, případně sušeného ovoce.

Vápník stejně jako u kostí zajišťuje i pevnost nehtů. Obsahují ho ořechy nebo také mléčné výrobky. Také křemík přispívá k pevnosti a pružnosti. Lidské tělo ho získává ze stravy v podobě solí křemíku. Jejich zdrojem jsou kromě piva i minerální vody, kořenová zelenina nebo celozrnné potraviny.

Vitamíny na nehty podle problému

S nehty můžete mít nejrůznější problémy od lámání nehtů, přes měkké nehty, nevzhledné zabarvení až po bílé flíčky na nehtech. Pokud máte křehké nehty, nejspíš jim bude chybět vápník a vitamín A. Změna barvy (hnědnutí) je pak výrazem nedostatku vitamínu B12. Z nedostatku bílkovin, zinku nebo vitamínu C vznikají na nehtech bílé flíčky. A pozor. Ani nedostatečný pitný režim kvalitě nehtů příliš neprospívá. V tomto případě se mohou vytvářet v nehtech prasklinky a ranky. Suché a křehké nehty mají za příčinu nedostatek zinku.

Zlepšení nehtů vyžaduje čas

Je potřeba se připravit na to, že kvalita nehtů a vlasů se nezlepší během pár dnů. Zdravá strava nebo potravinové doplňky a vitamíny se projeví zhruba za tři měsíce. Nelekejte se, že jste něco podcenili. Když budete konzumovat pestrou stravu nebo případně ještě doplníte potřebné látky, měl by se stav nehtů za uvedenou dobu zlepšit. Pokud k tomu nedojde, určitě pomůže praktický lékař, který případně odhalí příčinu. Může jí totiž být i vážná nemoc.

Domácí výživa na nehty

Nehtům může prospět také domácí kúra. Z darů přírody si připravíte lázeňskou proceduru a navíc si odpočinete. Citron prospěje v řadě oblastí. Nejenže nehty zpevní a posílí, ale omezí jejich třepení a lámavost. Navíc se nebudou tvořit záděry. Stačí si jednou denně potřít a namasírovat nehtové lůžko citronovou šťávou.

Dalším přírodním pokladem pro nehty je med. Vyživí je a zregeneruje. Tekutým medem se nehty potřou a nechají se zhruba 10 minut odpočívat. Pak se teplou vodou omyjí.

Prospět kvalitě nehtů může také kombinace polévkové lžíce tea tree oleje a pár kapek vitamínu E. Kromě silnějších nehtů zabráníte vzniku plísňových infekcí.

Vitamíny na nehty pro děti

Děti mají nehty velmi slabé a třepení proto u nich není považováno za žádný velký problém. Dochází k tomu velmi často. Základem je především kvalitní a vyvážená pestrá strava, která je plná vitamínů a minerálních látek. Od stáří dětí dva až tři roky je pak možné případně využít doplňků stravy. Pro posílení nehtů je také vhodné dbát na pravidelnou hydrataci vhodným krémem. Obzvlášť se hodí krémy, které mají ošetřující charakter (třeba s měsíčkem lékařským), některé obsahují navíc vitamíny na nehty, třeba vitamín E.

Další příčiny lámání nehtů

Na stav nehtů má také vliv činnost, kterou provádíte. Pokud ruce často máčíte ve vodě, budou měknout. Pokud je to možné, vyplatí se používat ochranné rukavice a navíc používat ošetřující krémy. Na nehty působí také velký stres, více se pak třepí a lámou. Dopřejte si dostatek relaxace a snažte se stres omezit.

Mezi příčiny lámání nehtů, o kterých jsme se ještě nezmínili, mohou být i plísně, které naruší stavbu nehtu. Důsledkem je pak jejich drolení a lámání. Většinou plísně postihují nehty na nohou. Příčinou špatné kvality nehtů může být také – kromě věku a často vykonávaných činností jako je mytí – pokles hladiny estrogenu (pohlavní hormon). Ten je zodpovědný také za udržování tekutin v organismu a jejich dostatek je pro kvalitu nehtů velmi potřebný.

Nehty jsou naší vizitkou. Pokud jíte pestrou stravu, měly by vitamíny stačit. Radikální diety totiž nejsou nic, co by organismu prospívalo. Jestliže tělo něco vyčerpává, věnuje potřebné vitamíny a minerály užitečněji, potom je vhodné tyto látky nějakým způsobem doplnit. Přitom je vždy důležité hlídat, aby nedošlo k předávkování některou ze složek.

Máte špatný stav nehtů? Jaké vitamíny na nehty musíte doplnit
4.1 (82.11%) 19 hlas[ů]


4 Komentáře Máte špatný stav nehtů? Jaké vitamíny na nehty musíte doplnit

  1. The Parents Television Council аlso doubts Viacom-MTV’ѕ sinceeity and „Skins“
    producers pledge tо scrub up itss act to comply ԝith acceptable standards.

    Define һɑt conquering tһіs mɑy do on yߋur spiritual life аlong with your physical life.

    Νow if you’ve got a few questions which are allowing you
    to hesitate on regardlеss of ѡhether yoᥙ ought tο gеt answeг to
    addiction to porn, һere’s іnclude the 3 most common questions үou learn about it.

  2. For many families, standing ⲟn the Intenet is uѕually aas commonplace tօ become аroսnd the phone.
    Define what conquering thiѕ will lijely dο foг the spiritual life tоgether wwith уoսr physical life.
    A comment ‚sexy‘ is taken being a compliment not realizing tһat this is a
    blatant judgment handed ⅾown ʏour image аnd check, reducing one to tһe status oof ɑ mere
    commodity.

  3. In fɑct, a porn blocker ⅽan be quite ɑ nide andd decent strateghy tߋ inform youu what your kids ncreased tо.
    Ⲛot to mention, they usuallpy taқe a moire secular approach tһat’s good as it wⲟrks etremely ᴡell Ьy anyone reаlly.
    Noww most οf the peoiple whօ av᧐id contact ѡith por andd then try
    tο resist always fail.

  4. In fact, ɑ porn blocker can be a nice and deceent strategy to
    tell you what ʏoսr sоn or daughter increased tо.

    Define wһat conquering tһis maү do for yߋur spiritual liffe pluss ʏour physical
    life. Νow if you have a few questions ѡhich are mazking you hesitate onn wһether үou
    ѕhould get strategy fоr obsession ѡith porn,
    hеre’s will Ьe thе 3 most frequent questions ʏоu hear abοut іt.

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*