×
WomanOnly

Proč jíst čočku? Obsahuje 3 životně důležité živiny!

proč jíst čočku, Čočka proti nadýmání, jak ji vařit

Čočka patří mezi nejoblíbenější luštěniny, již ve starověkém Egyptě byla důležitou součástí jídelníčku. Tato plodina se objevila dokonce i v biblických příbězích a její účinky jsou vskutku božské. Čočka by proto měla mít zastoupení ve stravě každého člověka!

Čočka je oblíbená téměř ve všech zemích světa a není divu. Existuje totiž mnoho typů čočky, které se dají pěstovat ve většině podnebných pásem. Mezi nejznámější druhy patří na příklad červená, zelená nebo žlutá čočka. Každý z nich obsahuje významné procento bílkovin, minerálních látek a stopových prvků, které jsou nezbytně důležité pro náš organismus.

Vláknina

Věděli jste, že pouhý jeden hrnek vařené čočky obsahuje celých 16 gramů vlákniny. Tvoří tak celých 63% doporučené denní dávky této látky.V čočce je obsažena nejen rozpustná, ale také velmi vzácná nerozpustná vláknina. Nerozpustná vláknina podporuje především trávicí systém a může výrazně snížit riziko vzniku  rakoviny tlustého střeva, prsu a rakoviny jícnu.

Frankfurtská polévka našich babiček. Vyzkoušejte českou klasiku

Železo

Šálek čočky poskytuje 87 % doporučené denní dávky železa, které je potřeba dodat našemu tělu. Lidský organismus z železa vytváří červené krvinky a také ATP. Jedinci, kteří mají nedostatek železa v krvi můžou trpět na anemii, neboli chudokrevnost, či  hyperaktivitou. Hlavně z těchto důvodů byste na čočku neměla zanevřít.

Kyselina listová

Kyselina listová, také známá také pod názvem vitamín B-9, je nesmírně důležitá pro zdraví každého člověka. Podporuje totiž nervovou soustavu, tvorbu červených krvinek a syntézu DNA. Pokud vaše tělo nedostává dostatečný přísun kyseliny listové, může snadno dojít k depresím, onemocněním srdce, nebo zraku. V hrníčku čočky je obsaženo téměř 100% denní dávky této kyseliny!

4.5/5 - (4 votes)
4.5/5 - (4 votes)


Diskuse

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*