×
WomanOnly

Proč pít pivo? Ani ženy by si ho neměly odpírat

Proč pít pivo, ženy a pití piva

Typicky český nápoj v parných dnech zaručeně osvěží a rychle zažene žízeň. Věděli jste ale, že vám doplní potřebné vitaminy a minerály, které slouží jako účinná prevence některých onemocnění?

Obsah prospěšných látek v pivu

  • vitamin B1 – dodává tělu energii, podporuje trávení a nervový systém
  • vitamin B2 – urychluje metabolismus, zajišťuje energii tělesným orgánům a podporuje tvorbu imunitních buněk
  • vitamin B3 – snižuje hladinu cholesterolu v krvi a podílí se na výživě buněk
  • vitamin B6 – hraje důležitou roli při metabolismu a absorpci bílkovin, je ideální pro sportovce a ženy užívající hormonální antikoncepci
  • vitamin B9 (kyselina listová) – podporuje tvorbu červených krvinek, metabolismus aminokyselin a obnovu veškerých tělesných buněk
  • draslík
  • hořčík
  • fosfor
  • křemík
  • vápník
  • vláknina

Čtěte také: Pivo na zvětšení prsou. Mýtus nebo pravda?

Zdravotní účinky piva

1. Působí proti vzniku ledvinových kamenů

Podle studie Národního zdravotního ústavu v Helsinkách snižuje pití jedné lahve piva denně riziko ledvinových kamenů až o 40 %. Je to tím, že voda i alkohol obsažený v pivu zvyšují průtok a tvorbu moči, která je pak řidší a lépe chráněná před vznikem ledvinových kaménků.

2. Ochrana před infarktem

Výzkumníci z Pensylvánie přišli na to, že tmavé pivo snižuje riziko vzniku arterosklerózy až o polovinu. Kornatění tepen vedoucí k infarktům a dalším srdečním problémům je velkým problémem většiny vyspělých zemí. Pokud chcete své srdce chránit pomocí piva, rozhodně to s jeho pitím ale nepřehánějte. Klíč k úspěchu je v umírněné dávce. Jedno malé pivo denně nebo obden bohatě stačí.

3. Pivo proti diabetu

Lahodný mok snižuje riziko cukrovky 2. typu až o 25 %. Obsah alkoholu v pivu totiž zvyšuje citlivost na inzulin, který je při prevenci diabetu zcela zásadní a pomůže zakročit i v případě ohrožení inzulinové rezistence. Velkou roli hraje i vláknina, která kontroluje hladinu cukru v krvi.

4. Prevence mrtvice

Pravidelné pití malého množství piva snižuje riziko vzniku mrtvice až o polovinu ve srovnání s abstinenty. Cévní mozková příhoda je způsobená krevní sraženinou blokující průtok krve a kyslíku do mozku. Popíjení piva tepny roztahuje a způsobuje, že průtok krve je lepší a rychlejší. Samotné pivo navíc brání vzniku nebezpečných krevních sraženin.

5. Posílení kostí

1 – 2 sklenice piva denně zpevňuje naše kosti. Větší množství piva však působí zcela opačně a oslabuje celý kosterní systém. Proto si dávejte pozor, kolik piva vypijete.

6. Záchrana před nespavostí

Jen pár doušků piva vám večer pomůže víc než prášek na spaní. Světlé ležáky totiž stimulují produkci dopaminu, který je součástí léků navozujících spánek.

7. Štít proti šedému zákalu

Pivo obsahuje spoustu antioxidantů, které chrání buňky před poškozením a udržují oči zdravé.

8. Pomoc při léčbě rakoviny

Podle americké studie může pivo pomoci v boji s rakovinou a zánětlivými onemocněními. Chmel obsahuje důležité kyseliny, které umí zastavit růst a množení nebezpečných bakterií.

Čtěte také: Pivo pro ženy má růžovou etiketu a málo kalorií. Vyzkoušejte!

Máte se bát tloustnutí?

Stejně jako u všech ostatních potravin platí, že nic se nemá přehánět. Oblíbený nápoj obsahuje hořké chmelové látky, které mají zklidňující efekt a působí na sekreci žluči a dobré trávení. Pivo navíc podporuje chuť k jídlu, tudíž máme tendenci více jíst. Na tloustnutí však nemá přímý vliv pouhé pití piva, ale nadměrná konzumace ostatních potravin. V jednom litru piva se schovává 400 – 500 kcal, což je méně než v kolových nápojích, mléku či jablečné šťávě.



Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*