×
WomanOnly

5 nejlepších vitamínů pro zdravé a krásné vlasy

Vitamíny na vlasy

Po zdravých, silných a rychle rostoucích vlasech touží každý. Zvlášť ten, kdo si je pokazil špatným střihem, nebo porazil těžkou chorobu. Ne každý je ale výhercem genetické loterie. Takže musí svým vlasům trochu pomoci. Třeba tím, že jim dodá potřebné vitamíny.

Vitamíny jsou jedním ze základních kamenů zdravé výživy. Starají se o to, abychom prospívali po fyzické stránce a také nás pomáhají chránit před nástupem nemocí. Velký vliv však mají i na naši krásu. Když jich máme nedostatek, padají nám vlasy, lámou se nám nehty a máme problematickou pleť.

Z toho důvodu bychom se měli starat o to, aby jich mělo naše tělo každý den co nejvíce. Buď ze stravy, nebo z přírodních doplňků stravy.

Víte, které vitamíny jsou nejvíce zodpovědné za krásné vlasy a za pěstěný zevnějšek?

Vitamíny jsou základ našeho zdraví

Vitamíny na vlasy

Vitamíny jsou látky, které potřebujeme, ale tělo si je (až na pár výjimek, jako je třeba vitamín D), neumí vyrobit samo. Proto mu je musíme dodávat prostřednictvím správně zvolené stravy, nebo přes přírodní potravinové doplňky stravy.

Ne všechny vitamíny, minerály a stopové prvky však fungují stejně. Vědci například prokázali, že zvýšený příjem vitamínu K, A zinku a magnézia z jídla může snížit riziko úmrtí a onemocnění kardiovaskulárního systému. Naopak nadměrný přísun vápníku byl spojen s rizikem vzniku rakoviny.

Velkým rizikem pro člověka může být i předávkování vitamíny, které jsou rozpustné v tucích. (Aby se vám lépe pamatovalo, které z nich to jsou, naučte se používat zkratku D, E, K, A.) Pokud je tělo nespotřebuje, uloží si je pro pozdější potřebu. Není tedy nutné si je dopřávat za každou cenu. (Předávkování může přispět k závažným zdravotním komplikacím a stavům.)

Jak se tedy říká, vitamíny jsou životodárné, ale rozhodně by se to s nimi nemělo přehánět.

5 nejlepších vitamínů na vlasy

Vitamíny na vlasy

 

Nyní se pomalu zaměříme na to, kterým vitamínům se (z hlediska krásy vašich vlasů) hodí věnovat svou pozornost.

Vitamín B5

Vitamín B5 je jedním z nejdůležitějších, které si můžeme dopřát. Kromě toho, že je zodpovědný za optimální tvorbu červených krvinek dokáže transformovat energii z přijaté potravy. Díky dobrému prokrvení a distribuci energie a živin dodává impuls vlasovému růstu a obnově kožních buněk. Také je důležitý pro zdraví nervového a zažívacího systému.

Pokud si ho budete chtít dopřát v přírodní podobě, dejte si:

  • Brokolici
  • Houby
  • Fazole
  • Zelí
  • Vejce

Vitamín B7

Vitamín B7 budete znát pod označením vitamín H, nebo biotin. Ten je důležitý pro normální stav kůže. Také nás chrání před vypadáváním vlasů. (To naopak může způsobit jeho nedostatek.)

Vitamín B7 je klíčový i kvůli dalším věcem. Je zodpovědný za normálně postupující těhotenství a za snižování krevního cukru. Může také chránit před neuropatií.

V potravinách se nachází v/ve:

  • Droždí
  • Orgánovém mase
  • Vejcích

Vitamín B9

Neméně důležitý je pro naše zdraví i vitamín B9. Oproti ostatním ale není vůbec jednoduché ho získat z obyčejné stravy. Proto se jím obohacují džusy, cereálie a další potraviny a nápoje, které si kupujeme v obchodě. (Pozor! Není to tak vždycky. Tato informace musí být uvedená na obalu výrobcem.) Také se přidává do volně prodejných doplňků stravy.

Je důležitý pro konverzi homocysteinu na methionin, který se podílí na růstu vlasů a nehtů. Potřebují ho i těhotné ženy, u kterých zajišťuje zdravý vývoj plodu. Spojujeme ho ale i se zdravým fungováním mozku a s prevencí chorob kardiovaskulárního systému.

Vzhledem k tomu, že je velmi náročné ho přijmout, podívejte se po fortifikovaných potravinách a nápojích, nebo po doplňcích stravy.

Vitamín C

Vitamíny na vlasy

Vitamín C máme nejvíce spojený s posilováním imunity a s léčbou nachlazení. Je to ale i silný antioxidant, který bojuje proti oxidačnímu stresu. (Který je zodpovědný za mnoho civilizačních chorob.) Najdeme ho i v profesionálních kosmetických přípravcích, protože má omlazující účinky. V neposlední řadě pomáhá zlepšit vstřebatelnost kolagenu, který se nachází jak v kůži, tak v nehtech a ve vlasech.

Na vítamínu C si pochutnáme v:

  • Citrusovém ovoci
  • Brokolici
  • Kiwi
  • Růžičkové kapustě

Vitamín E

Opravdu důležitý je pro naši krásu i zdraví vitamín E. Vzhledem k tomu, že je (stejně jako vitamín C) silný antioxidant, pomáhá chránit buňky ve vlasech, kůži a dalších částech těla před poškozením.

Také se stará o krásu a zdraví kůže a podporuje růst nových buněk, které nahrazují ty, které už nám přestaly sloužit. Jeho nedostatek může vést k matným a slabým vlasům a k problémové pokožce hlavy. Také má vliv na vypadávání vlasů.

V potravinách vitamín E najdeme v:

  • Zelených salátech
  • Ořechách
  • Semínkách
  • Rostlinných olejích

Nezapomeňte ale, že vitamín E je rozpustný v tucích. Jeho přebytek tedy může vést k předávkování.

Přírodní doplňky stravy na vlasy

Abyste mohli těžit z účinků všech těchto vitamínů najednou, dopřejte si přírodní doplňky stravy na podporu růstu vlasů. Prospět vám může i zdravá strava, nebo kosmetika, která je doplněná o vitamínové komplexy.



Diskuse

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*