Menu
WomanOnly
Zdravá výživa a stravování

5 tipů, jak si zlepšit fyzickou kondici

Redakce

Redakce

21. 3. 2022

Lepší fyzická kondice je vhodná nejen pro větší fyzické zdraví, ale lépe se budete cítit rovněž psychicky. Máme pro vás tedy pět tipů, jak zlepšit svou fyzičku.

Začněte se pravidelně hýbat

Pokud chcete začít pracovat na své fyzičce, nemusíte zahajovat právě ultramaratónem. Zpočátku úplně postačí, zařadíte-li do svého každodenního harmonogramu pravidelný pohyb. Pořiďte si tedy kvalitní dámské tenisky, přičemž lze využít např. kupóny na Adidas.cz, a vyrazte na procházku. Nejprve tedy postačí pouze rychlá chůze, které se je vhodné věnovat pětkrát týdně.

Jakmile ucítíte, že se vaše fyzická kondice začíná zlepšovat, jděte si zaběhat. K tomu vám v podstatě postačí pouze běžecké boty Nike, případně dalších značek. Výběr dámských či pánských tenisek rozhodně nepodceňujte, protože v běžecké obuvi se běhá výrazně lépe a zdravěji. Postupem času lze přidat i další sportovní aktivity, aby vaše činnost nebyla tak jednotvárná. Jednat se může o jízdu na kole, plavání, bruslení nebo běžky.

Cvičit nemusíte pouze ve „fitku“

Zlepšit fyzickou kondici si můžete také v posilovně nebo fitness centru. Pokud se vám na takovém místo nechce, nebo nemáte příliš volného času, nic se neděje. Věnovat se totiž můžete také kalestenice. Jedná se o cvičení s vahou vlastního těla, které lze provozovat prakticky kdekoli. Cvičit můžete doma, ale také v přírodě. Nejde přitom o nějakou podřadnou aktivitu.

Kalistenika vám může nejen zlepšit fyzickou kondici, ale také zvýšit sílu. Jedná se o přirozené cviky, při nichž je minimalizováno riziko zranění, a navíc posilujete nejen svaly, ale také šlachy a klouby. Zlepšujete tak svou funkční sílu, neboť svaly a další části těla se učí pracovat synergicky.

Nezapomeňte na regeneraci

Mnozí jedinci, kteří chtějí začít pracovat na své fyzičce, vletí do sportování jako rozjetý vagón. To může minimálně zpočátku nejen zvyšovat riziko zranění, ale tělo také nebude mít dostatek času na regeneraci. Pro fyzicky aktivní jedince by ovšem měla být právě regenerace stejně důležitá jako samotný trénink.

Možná se budete divit, ale svaly nerostou při samotném cvičení. K tomu dochází teprve následně. Na kvalitě regenerace tedy rozhodně záleží. Zkuste tedy výše zmíněné aktivity střídat. Třikrát týdně se věnujte kardiovaskulárním cvičením (rychlá chůze, běh, jízda na kole atd.) a třikrát týdně posilování. Sedmý den v týdnu si vyhraďte na odpočinek.

Změnit byste měli i jídelníček

Výše zmíněné aktivity se vám budou vždy hůře provozovat s nadváhou. Jistě, mnohé z nich vám mohou efektivně pomoci shodit přebytečné kilogramy, nicméně roli v tomto ohledu samozřejmě hraje i strava. Do svého jídelníčku byste tedy měli zařadit co nejvíce přirozených potravin, tedy potravin, které nejsou průmyslově upravené.

Pokud budete lépe jíst, budete mít více energie na fyzické aktivity. Čerstvé (rostlinné) potraviny navíc tělo v mnoha případech rychle zpracovává, takže jej tolik nezatěžují. Proč je to důležité? Organismus bude mít v takovém případě více času na regeneraci. A ta, jak už jsme zmínili výše, je při zlepšení fyzické kondice enormně důležitá.

Zdravá strava

Zdroj: Pexels

Zkuste se vyhýbat stresu

Možná vás překvapí, že stres je z evolučního hlediska pozitivní jev. Měl totiž vybudit organismus v případě nebezpečí. V současné době se už ovšem jedná o problém, protože stresory jsou všudypřítomné. Jak že to ale souvisí s fyzičkou? Při stresu tělo spaluje cukry a ukládá tuky, lidé navíc mají nutkavé chutě, hůře se jim spí, což má negativní vliv na regeneraci atd.

Zmínit navíc musíme i tzv. nutriční stres, který může způsobovat dlouhodobě nezdravá strava. Zapracovat na svém jídelníčku je tedy opravdu nezbytné. A na závěr ještě jedna rada. Nezapomeňte, že i změna je stres. Proto začněte na své fyzické kondici pracovat postupně a nic nepřehánějte!

Ohodnoťte tento článek:
5

Úplňky

Právě čtete

5 tipů, jak si zlepšit fyzickou kondici