×
WomanOnly

Cigareta za volantem? Řidiči kuřáci bourají častěji než nekuřáci

Cigareta za volantem, kouření v autě

Telefonování za jízdy silně ovlivňuje řidičovy schopnosti včas zareagovat, a jak je to s kouřením? Mnoho kuřáků za jízdy kouří, ohrožují své okolí stejně jako nezodpovědní řidiči s mobilem v ruce!

Ano, kouření během jízdy je nebezpečné. Řadí se na druhé místo, hned za telefonování.

Podle průzkumu řidiči, kteří během řízení kouří, snižují svoji pozornost o 30 – 70 %!

Nejméně se řidič kuřák soustředí na řízení, když si zapaluje cigaretu, a to ani nemluvě o nepříjemné situaci, kdy mu spadne popel do klína nebo při samotném zapalování, kdy může dojít k popálení.

Cigaretu při řízení potřebuji, jinak bych na ni myslela a nesoustředila se na řízení

Kuřáci, kteří kouří v autě, uvádí, že cigarety jim dodávají energii, a také pomáhají při tom, aby neusnuli a soustředili se na cestu. Opak je však pravdou.

Díky kouření se kuřákovi stahují cévy, a tak dochází ke zhoršení proudění krve, obzvláště do mozku, a také zhoršené zásobení těla kyslíkem. Kuřákovi se i mění zorný úhel a zhoršuje se zrak. Takový řidič je pak unaven a méně se soustředí. Nutí jej to kouřit další a další cigaretu v přesvědčení, že cigareta jej povzbudí, avšak dochází k opačnému efektu.

Průzkumy ukázaly, že kdo kouří v autě, je často agresivní, impulzivní, podrážděný a jeho sebeovládání je narušeno, oproti nekuřákovi, který má až 3x menší nehodovost než kuřák. Také kuřáci bývají bezohlední vůči ostatním v autě, i přes to, jsou-li v autě nekuřáci, zapálí si.

Všichni kuřáci nejsou nerváci, kteří stále bourají!

Samozřejmě nelze všechny házet do jednoho pytle, avšak průzkumy hovoří proti kuřákům, kteří kouří za volantem.

Mluvíme však o kuřácích, kteří nevydrží a musí kouřit pořád i za volantem. Jinou kapitolou jsou kuřáci, kteří při řízení nekouří, ale dělají si pravidelné přestávky. Naopak tito kuřáci dělají dobře, protože cigareta je donutí zastavit. Vyjmeme-li škodlivé kouření, které tak i tak je nezdravé. Projdou se, protáhnou, většinou se nezapomenou občerstvit. Rovněž se doporučuje dostatečně pít čistou vodu a jíst ne moc těžká jídla, ideální jsou ovoce a zelenina.



Diskuse

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*