×
WomanOnly

Cvičení pilates vám pomůže posílit tělo i ducha

Zdroj: Shutterstock.com

Pilates je metoda cvičení podobná józe, zakládá se ovšem na trochu jiných principech. Jde spíše o posilování a zpevňování těla, nalezení rovnováhy a zapojení mysli. Pilates pomáhá při bolestech zad i jiných potížích a zlepšuje celkový fyzický stav.

Zdroj: Shutterstock.com
Zdroj: Shutterstock.com

Co je to pilates

Pilates je cvičební program, který slučuje prvky rehabilitačního cvičení a východních technik jako je joga, tai-chi nebo chi-kung. Orientuje se sice na západního člověka, zároveň ale uznává propojení těla a mysli.

Metodu pilates vyvinul a propracoval už na začátku 20. století Joseph Pilates v Německu, sám ji nazval kontrologie. Byl totiž přesvědčen, že je možné využít mysl k tomu, abys kontrolovala a řídila svaly. Cílem Pilatesovy metody je zlepšit kontrolu nad svým tělem, posílit jej a zlepšit jeho ohebnost.

Zajímavost: V roce 2005 cvičilo pilates 11 milionů Američanů, počet fanoušků ale roste po celém světě.

Šest principů pilates

Pokračovatelé Josepha Pilatese definovali v knize Pilatesova metoda pro tělesnou a duševní kondici šest principů, které jsou dodržovány dodnes.

  • soustředěnost pohybu
  • řízený pohyb
  • pohyb vycházející ze středu těla
  • plynulost pohybu
  • přesnost pohybu
  • dýchání

K čemu je cvičení pilates dobré

Pokud se rozhodnete pro pravidelné cvičení pilates, čeká vás mnoho benefitů. Mezi těmi nejpříjemnějšími je silné, pevné a štíhlé tělo a protažené svaly. Podaří se vám také dosáhnout zlepšení držení těla a s tím souvisí mnoho zdravotních benefitů. Pocítíte zmírnění bolesti zad, ustoupení migrén nebo zlepšení menstruačních bolestí.

Pilates také pomáhá zlepšit dýchání, podpořit prokrvení a činnost životně důležitých orgánů.

Jak se pilates cvičí

Pilates vyžaduje zejména naprostou soustředěnost a vědomou koordinaci pohybů, dýchání a aktivního zapojování svalů takzvaného středu. Je založená na malém počtu opakování jednotlivých cviků, a to velmi precizním způsobem. Z toho důvodu je nezbytná alespoň v začátcích konzultace odborného instruktora. Nesprávně prováděné cviky totiž mohou ohrozit i zdraví.



Diskuse

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*