×
WomanOnly

Jak dodržovat nízkosacharidovou dietu na cestách?

Dieta na dovolené
Zdroj: Unsplash

Rozhodli jste se držet nízkosacharidovou dietu, abyste získali svou vysněnou cestu, ale zároveň víte, že před sebou máte dovolenou? Přemýšlíte, jak to během těch dnů mimo domov udělat, abyste dietu neporušili a nemuseli začínat zase od začátku? Nebojte se toho, jen si s sebou vezměte tašku navíc a zrušte hotelové stravování.

Teď si možná říkáte, co v té tašce bude a proč máte rušit stravu. V hotelu nebo restauraci se jen těžko budete doptávat jídla, které by splnilo všechny požadavky nízkosacharidové diety, takže bude jednodušší, když si s sebou vezmete proteinové potraviny pěkně z domu. Sice si nepochutnáte na místních specialitách, ale jen o tom ta dovolené přeci není.

Cílem volných dní je odpočinout si, načerpat nové síly a když jste někde, kde jste ještě nebyli, poznat tamní krajinu a kulturu.

Když se řekne proteinová dieta

Proteinová dieta je založená na zvýšeném příjmu bílkovin a minimálním příjmu sacharidů. Za jeden až tři dny by se tělo mělo dostat do stavu ketózy, kdy začne spalovat vlastní tuky uložené v tukových polštářcích. Dostatečný přísun bílkovin zároveň ochrání vaši svalovou hmotu, takže se nemusíte bát, že přijdete o svaly.

Víte, že i když v sacharidech mnozí vidí úhlavního nepřítele, není tomu tak? Naše tělo je ke správnému fungování potřebuje, jen je třeba hlídat jaké sacharidy přijímáte a v jakém množství.

Zdroj: Unsplash

Jak nesejít z cesty a dietu dodržet i během dovolené?

Dovolená asi není ideálním časem, kdy s dietou začít, na druhou stranu pro mnohé může být velkou pomocí. V nové zemi se totiž většinou soustředíte na tamní krásy a na jídlo až tolik nemyslíte. Když držíte proteinovou dietu, záleží i na fázi, ve které se nacházíte.

  • V první fázi jíte jen speciální keto jídla, přijímáte dostatek tekutin a je nezbytně nutné jídelníček dodržet. Když v této fázi vyrazíte na dovolenou, vezměte si jídla bohatá na proteiny s sebou. Proteinový koktejl si umícháte v shakeru, tyčinku bohatou na proteiny můžete mít pořád po ruce.
  • V dalších fázích zařazujete na jídelníček i běžné potraviny, takže si dovolenou přeci jen o něco víc užijete. Od druhé fáze je jedno normální jídlo za den povolené, tak proč se nenajíst v restauraci? Jen si pozorně pročtěte, co jídlo obsahuje, ať v něm jsou jen povolené potraviny.
  • Ve třetí fázi už smíte dvě normální jídla za den, a to už si dovolenou opravdu užijete i během diety.
Zdroj: Unsplash

Nezapomínejte na pitný režim

Zvýšený pitný režim je během nízkosacharidové diety nezbytný, tak na něj dbejte. Pijte čistou vodu nebo neslazenou minerálku, džusům a limonádám se vyhněte. Dopřát si můžete i kávu, ale jen tu bez cukru a bez mléka.

Jezte pravidelně, menší porce

I na dovolené platí, že byste měli jíst 5-6x za den. Snídaně, oběd a večeře jsou samozřejmostí, stejně tak svačiny. Že budete pořád v pohybu? Proteinová tyčinka se do batohu vejde vždycky, stejně tak nízkosacharidový chléb nebo termoska s proteinovým nápojem nebo polévkou.

Jak se Vám líbil tento článek?


Diskuse

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*