×
WomanOnly

Jak snadno zhubnout? Zkuste to třeba chůzí

Zdroj: shutterstock.com

Každý rok si mnoho z nás dává předsevzetí zhubnout.  Na začátku jsme plny elánu, který nás však brzy opouští. Čím to je? Někdy nás přestane bavit držet drastickou dietu, jindy zase pobyt ve fitku, na který nejsme zvyklé. Přitom stačí tak málo…

Zkuste jít z práce domů pěšky!

Nadbytečná kila se rovněž neobjevila během noci, proto se smiřte s tím, že to bude chvíli trvat, než se jich opět zbavíte. Změna by měla být pozvolná, aby to nebyl šok jak pro mysl, tak i pro tělo. Je dokázáno, že lidé, kteří postupně mění své návyky, vydrží u dané věci déle, než ti, kteří provedli radikální změnu. Proto stačí, když začnete s chůzí, která je jedním z nejpřirozenějších pohybů.

Jedete domů tramvají? Vystupte si o pár zastávek dříve a domů dojděte pěšky. Po dlouhém dni v práci se protáhnete a zároveň si vyčistíte hlavu. Každý pohyb je dobrý, přesto pokud chcete zhubnout a dostat se do lepší fyzické kondice, tak by chůze měla být rychlá, jako kdybyste spěchala na tramvaj.

Budete-li postupně navyšovat vzdálenost, brzy si všimnete, že vaše kondice se zlepšuje a schody doma už pro vás nepředstavují takovou bariéru.

Obuj si pohodlné boty a vydej se ven!

Před chůzí je třeba se protáhnout a lehce zahřát například poskoky. A jde se na to! Výhodou chůze je, že nepotřebujete žádné drahé vybavení, stačí kvalitní boty. Také neplatíte žádný vstup, takže v závěru je chůze nejlevnější a nejpřirozenější způsob pohybu, díky kterému lze zhubnout.

Budete-li chodit pravidelně, ideálně alespoň 4x týdně, výsledky vaší poctivé a pravidelné práce se začnou brzy projevovat. Avšak je třeba se věnovat chůzi poctivě. A také berte v úvahu, že spalujete až po 30-40 minutách! Proto by svižná chůze měla trvat alespoň hodinu.

Chůze je pohyb, který je pro všechny přirozený, není třeba se nic extra učit. Držte tělo v mírném předklonu a dívejte se dopředu před sebe, ne do země. Po takové procházce na čerstvém vzduchu se budete cítit lépe po všech stránkách.

Je to i o jídle…

Také je třeba si uvědomit, že chcete-li zhubnout, musíte upravit i svůj jídelníček. Pět až šest jídel během dne, které od sebe dělí 3 – 4 hodiny. Nejvydatnější by měla být snídaně. Ta nás nabudí do celého dne, proto ji nevynechávejte!

Oběd by měl být rozumný, ale ne hladový. Oběd je totiž druhým nejdůležitějším jídlem během dne. Večeře už by měla být střídmější, a pokud budeme mít ještě později hlad, tak si můžeme dát něco malého, avšak neměly bychom jít spát s plným břichem, ale ani hladové.

Hodně také pomůže vyškrtnout z jídelníčku bílé pečivo. A rozhodně nezapomínejte na pitný režim!

Jak se Vám líbil tento článek?


Diskuse

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*