×
WomanOnly

Je himalájská sůl zdravější než běžná sůl a měli bychom používat výhradně jen ji?

Růžová Himalájská sůl
Zdroj: Depositphotos

„Mám tě ráda jako sůl,” známe všichni z pohádky Sůl nad zlato. Bez soli bychom nemohli žít, proto si solíme takřka každé jídlo, které si uvaříme. Jakou sůl ale vybrat? Nabízí se mnoho variant. Zatímco dříve jsme znali spíše jen sůl kamennou obohacenou jódem, dnes máme na výběr z mnoha dalších druhů solí. Jednou z oblíbených je i himalájská sůl, která může být bílá, růžová nebo dokonce i černá. Čím je himalájská sůl zajímavá a proč s ní solit či nesolit?

Odkud pochází himalájská sůl

Jak název napovídá himalájská sůl pochází z Himalájí, zpravidla se těží v pákistánském Paňdžábu. Jedná se o kamennou sůl, která má růžovou barvu díky obsahu sloučenin železa. Dělají se z ní také solné lampy a svítidla, která mohou být i na elektřinu. Kromě použití v potravinářství k dosolování pokrmů lze himalájskou sůl využít také v kosmetice, například i do koupele, k výplachům nosu nebo na čištění pleti.

Druhy soli a jejich zdravotní účinky. Vyzkoušejte černou a himalájskou

Himalájská sůl bílá

Himalájská sůl má typickou růžovou barvu, ale vyskytuje se také její bílá forma. Uvádí se, že bílá himalájská sůl obsahuje více vápníku a méně železa.

Himalájská sůl růžová

Růžová himalájská sůl má typické růžové nebo až lososové zbarvení kvůli vyššímu obsahu železa.

Glauberova sůl a její využití při detoxikaci jater. Zkuste 2 detoxikační programy

Himalájská sůl černá

Himalájská černá sůl má černé zbarvení a typickou vůni po síře (připomíná pach vajec). Obsahuje hodně minerálů včetně železa a využívá se hodně v indické a makrobiotické kuchyni. Těží se v sopečných oblastech a obsahuje hodně siřičitanů. Je považována za velmi zdravou sůl.

Obsahuje himalájská sůl jód?

Himalájská sůl obsahuje samozřejmě většinově NaCl, tedy chlorid sodný, ale i spoustu dalších minerálů díky kterým je považována za zdravou potravinu. Jedná se o železo, hořčík, vápník, draslík, zinek, měď, chrom. Jód však neobsahuje! Proto pokud používáte himalájskou růžovou sůl, dbejte na využití jiných zdrojů jódu. Je už na vás, zda s ní budete solit výhradně a často, anebo ji budete kombinovat s jinými druhy soli.

Himalájská sůl je zdravá také proto, že je nerafinovaná (není upravena pomocí různých chemických látek), ale může obsahovat stopy plastů, pokud se mele a drtí v plastových mlýncích. Zakoupit si můžete himalájskou sůl ve zdravých výživách nebo i supermarketech, a to buďto mletou, anebo celou, kterou si však doma musíte pomlít nebo v hmoždíři nadrtit sami. Pozor samozřejmě také na kvalitu a zdroj odkud sůl pochází.

5/5 - (1 vote)

5/5 - (1 vote)


Diskuse

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*