×
WomanOnly

Nejčastější mýty o hubnutí: Jíst po páté hodině se nesmí

Zdroj: Shutterstock.com

O redukci váhy slýcháváme ze všech stran spoustu protichůdných informací. Dodržováním těchto „zaručených“ rad však často může vést ke stagnaci váhy, či hůře k jojo efektu. Tento seriál se vás proto bude snažit navést na tu správnou cestu. Rozebereme a vyvrátíme nejčastější mýty týkající se hubnutí. Jako první si posvítíme na pravidlo, které zakazuje konzumaci jídla po páté hodině večerní.

Zdroj: Shutterstock.com
Zdroj: Shutterstock.com

Zní to poměrně logicky. Večer už se tělo zklidňuje, chystáme se ke spánku a již nepotřebujeme tolik jídla. Kolik z vás však opravdu úderem páté hodiny zasedne k televizi či knížce a ani se nehne?

Proč to nefunguje?

Pokud tělo hladoví, uvědomuje si, že je s ním něco v nepořádku. Může reagovat zpomalením metabolismu a ukládáním si tukových zásob na horší časy. A to je přece přesný opak toho, čeho chceme dosáhnout!

Dalším rizikem je neovladatelná chuť, přicházející zpravidla odpoledne nebo večer. Najednou se přistihnete, jak se ládujete vším možným, nejlépe sladkým a tučným. Tělo prostě zahájí protest, a pokud nemáte vůli pevnější než skála, podlehnete.

Jak je to tedy správně?

Ideálně bychom měli naposledy jíst 2-3 hodiny před spaním. Pro většinu populace to znamená jakousi druhou večeři či večerní svačinku. Měla by být lehká a obsahovat především bílkoviny. Posloužit vám tedy může nízkotučný tvaroh, bílý jogurt či kousek sýra s obsahem tuku v sušině do 30 %. Přidat můžete i kousek zeleniny, ale pouze pokud ji dobře trávíte a nebude vám z ní navečer těžko.

Obzvláště důležité je najíst se, pokud jste večer vyvíjeli nějakou fyzickou aktivitu. Podrobněji si o tom povíme v některém z dalších dílů tohoto seriálu, který se bude zabývat stravováním po cvičení.

Celý seriál Mýty o hubnutí najdete zde.



Diskuse

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*