×
WomanOnly

Pravidla pitného režimu: voda pro vaše zdraví i krásu

Dostatek tekutin je potřeba přijímat celoročně, teď však přichází období, kdy na něm obzvlášť záleží. Pojďte si s námi připomenout základní zásady pitného režimu a možná se dozvědět i pár zajímavostí navíc.

Zdroj: Shutterstock.com
Zdroj: Shutterstock.com

Kolik toho vypít? Záleží na vaší hmotnosti

Jednoduchou pomůckou, která napoví, kolik tekutin je optimální přijmout, je vzoreček, jenž říká, že každý jeden kilogram vaší váhy potřebuje 30 – 35 ml tekutin. To znamená, že pokud vážíte například 60 kg, měla byste vypít přibližně 1,8 – 2,1 litru. Příjem tekutin je ideální rozložit do celého dne, před spaním už jej mírně omezíme, aby nedocházelo k přerušování spánku.

Více tekutin v zátěžových situacích

Ve dnech, kdy sportujeme, samozřejmě příjem tekutin navýšíme. Množství, které tělo vypotí, bychom měli opět doplnit. Stejné pravidlo platí i v letních dnech, kdy teploty dosahují tropických hodnot. Dostatečným pitným režimem předejdeme přehřátí a malátnosti.

Vybírejte pečlivě

Nejspíš vás nepřekvapí, že se sladké limonády pro každodenní pití nehodí. Vhodné ale nejsou ani džusy, neboť jsou plné přidaného cukru, mnohdy i konzervantů. Ideální je čistá neperlivá voda doplněná o ovocné a bylinkové čaje, jednou za čas obohacená i minerální vodou s vyšším obsahem minerálů. Ideální teplota nápoje má být 8 – 10 °C, případně vyšší. Do pitného režimu nepočítáme kávu, černý čaj ani alkohol, tyto nápoje totiž naopak spíše dehydrují.

Správný pitný režim přináší spousty benefitů

Voda tvoří 60 – 65 % naší hmotnosti, je tedy opravdu důležité ji během dne tělu dodávat. Dostatek tekutin může napomoci ke krásnější pleti a omezení výskytu celulitidy. Je důležitý i pro ty, kteří se snaží redukovat svou váhu. Nedostatečný příjem tekutin pak může vést k vytváření ledvinových kamenů, ale i ke sklonům k únavě.



Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*