Menu
WomanOnly
Hubnutí

Proč cvičit ráno? Víme, co nesmíte podcenit pro docílení správných výsledků

Redakce

Redakce

15. 2. 2014

Stěžujete si na nedostatek času ke cvičení přes den? Po práci jste unavená a nedovedete se donutit k pohybu? Zkuste cvičit ráno.

Na první pohled se může zdát, že jde o neuskutečnitelnou aktivitu, ale představte si klidné ráno, kdy vstanete dřív než všichni ostatní, dáte si lehkou sacharidovou snídani a připravíte tělo i mysl na příchozí den. Nejprve ale pěkně popořadě.

Když ráno vstanete s tím, že si zacvičíte, je důležité snídat

Jestliže cvičíte nalačno, máte minimální zásoby glykogenu (energie) ve svalech, které potřebujete. Důsledkem toho nastává složitá situace, při níž dochází ke spálení svalů. K tomu, abyste pálily tuky, potřebujete paradoxně právě cukry. Jistě znáte také pocit nervozity či podrážděnosti z nedostatku cukrů, jakmile se ale najíte, tělo se zklidní.

Proto minimálně 30 minut před cvičením snídejte, jinak donutíte tělo pracovat v nouzovém režimu, kdy se organismus shání po sacharidech, kvůli čemuž můžete pociťovat únavu už při samotném cvičení a pocit uspokojení a svěžesti nepřichází.

RADA: Před ranním cvičením je ke snídani nejlepší malý banán, musli tyčinka, sacharidový nápoj atp.

Samotné cvičení by nemělo být nijak drastické; rozhodně nesmí docházet ke zbytečnému zvyšování tepové frekvence, při níž dojde k vyčerpání zásob energie ze svalů. Díky klidnějšímu pohybu skvěle nastartujete spalování a tuky se na problematických partiích budou ukládat náročněji.

RADA: I procházka se psem nebo pomalá jízda na rotopedu se počítá!

Malé shrnutí: Ať už máte po ránu v plánu cokoliv, v případě nesnídání si rozkolísáte hladinu cukru a narušíte soustředění třeba i na celý den. Pokud máte problémy s usínáním, můžete je odstranit ranním cvičením, které pozitivně působí jak na psychickou, tak na fyzickou stránku těla, díky čemuž budete přes den soustředěnější, k večeru přirozeně zvolníte a připravíte se tak na odpočinek.

Zkuste vykolejit ze stereotypu, třeba se vám nový životní styl zalíbí!

Ohodnoťte tento článek:
0
Právě čtete

Proč cvičit ráno? Víme, co nesmíte podcenit pro docílení správných výsledků