×
WomanOnly

Sedavé zaměstnání je pro hubnutí komplikace, ale jde to!

Zdroj: Shutterstock.com

Ráno zapnout počítač, než se nastartuje, uvaříte si kávu, usednete a sedíte u počítače až do odpoledne, čato i bez pauzy na oběd. Zapomeňte na to! Myslete na své zdraví a dodržujte určitá pravidla. I sedavé zaměsnání se dá zkombinovat s hubnutím a zdravým životním stylem. 

Zdroj: Shutterstock.com
Zdroj: Shutterstock.com

Káva může být, ale rozhodně nezapomínejte na vodu

Je známo, že káva dehydruje naše tělo, proto bychom  měli dostatečně pít. Ale i když nepijete kávu, myslete na to, abyste za celý den vypili minimálně 1,5 l čisté vody. Ideální způsob, jak toho docílit, je umístění láhve nebo džbánu s vodou do vaší blízkosti, abyste na vodu viděli a průběžně tekutiny doplňovali. Nepijte slazené nápoje, kávu a čaje v rozumné míře.

Dostatečný pitný režim jako lék na bolesti hlavy

Nejste zvyklí na čistou vodu? Neslaďte ji sirupy, ale použijte obyčejnou citronovou šťávu (z citronu, ne z koncentrátu!), bylinky (máta, meduňka…) nebo zázvor, který vás prohřeje, proto jej spíše volte v zimě.

Přestávka na oběd je opravdu přestávka!

Jakmile začne pauza na oběd, měli byste opravdu všechno nechat být, a jakmile se vrátíte, tak pokračovat. Ano, často se jedná o neodkladné věci, proto byste měli uvážit, zda je to opravdu tak důležité, že tomu věnujete svůj volný čas, obzvláště pokud si pak nemůžete pauzu prodloužit o ukradený čas.

Chodíte na oběd mimo firmu do některé z restaurací? Nejen, že se najíte, ale také se protáhnete a nadýcháte čerstvého vzduchu. Nosíte si oběd z domu? Pokud možno nejezte u počítače, bude vás to svádět. Jezte v kuchyňce nebo v některé jiné místnosti, a pak by bylo vhodné jít alespoň na chvíli ven a kousek se projít.

Všeobecně byste měli dodržovat určité pauzy, při nichž se protáhnete. Jednou za hodinu se zvedněte od počítače a projděte se. Dodržujte i svačinové pauzy.

Snažte se sedět rovně, jestli vám to nejde, dejte si za záda speciální míč. Když vám to v práci dovolí, pořiďte si do kanceláře gymnastický míč, na kterém můžete sedět nebo se na něm protáhnout. Bolesti zad a krční páteř poleví.

Celý den na židli vynahraďte dostatečným pohybem

Po celodenním sezení se věnujte pohybu. Vzpomeňte si na školní léta. Prosezené hodiny ve třídě, střídaly hodiny v tělocvičně. Čím jsme starší, naše tělo potřebuje více péče a pozornosti, proto na pohyb nezapomínejte.

Za pohyb se považuje úklid nebo když půjdete pěšky domů, procházka po městě nebo po nákupech, ale dávejte si pozor na těžké tašky, aby vám nekřivily záda!

Vhodná je rychlá chůze, běh, jízda na kolečkových bruslích. Plavání, jóga nebo pilates vás dokážou pěkně protáhnout. Za méně vhodné se považuje kolo a sporty, při nichž sedíte. Sedíte celý den v práci, a pak i při sportu, to není dobré. Jednak svalstvo slábne, ale také se vystavujete většímu riziku hemeroidů.



Diskuse

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*