Menu
WomanOnly
Zdravá výživa a stravování

Snídat nebo nesnídat? Ranní jídlo má velký vliv na vaší váhu

Adéla Lišková

Adéla Lišková

24. 3. 2016

Odcházíte i vy ráno z domova bez snídaně? A taky jste už slyšeli spoustu řečí o tom, jak je to nezdravé? Nemusí to být pravda, pokud to ovšem včas doženete v práci.

Co se týče snídaně, nejzdravější je si přivstat a jídlo si v klidu vychutnat, ať už o samotě, či s partnerem nebo rodinou. Většina lidí však nesnídá, protože to zkrátka nestíhá. Místo jídla si raději přispí.

Je snídaně důležitá?

Zní to jako klišé, ale skutečně je to pravda. Snídaně je nejdůležitější jídlo dne. Uvidíte, že jakmile si zvyknete pravidelně snídat, už ji za pár minut spánku navíc nevyměníte.

Pokud je vám ráno každá minuta drahá, dobrým řešením je připravit si snídani už večer. Ráno tím pár minut ušetříte a nemusíte se do práce trmácet hladoví. Eventuálně pokud máte tu možnost, nasnídejte se ihned po příchodu do práce či do školy. To je také v pořádku.

Snídaně a hubnutí

Správná snídaně nastartuje vaše tělo a dá vám energii, abyste zvládli být plně výkonní celé dopoledne. Pokud si myslíte, že když se nenasnídáte, tak zhubnete, jste na omylu – metabolismus a tedy spalování kalorií se plně nastartuje až prvním jídlem. Pokud jíte až v poledne, může tím naopak své postavě škodit. Navíc pravděpodobně ještě před obědem dostanete hlad a naházíte do sebe vše, na co přijdete.

Co snídat?

Místo bílého pečiva z pšeničné mouky si dejte raději zdravější tmavý, cereální, grahamový nebo třeba pohankový chléb. Dnes je toho i v běžných obchodech na výběr spoustu. K máslu, sýru či šunce přidejte trochu zeleniny – například ředkvičku. Mezi vyznavači zdravého životního stylu jsou velmi oblíbené ovesné kaše.

Ohodnoťte tento článek:
0
Právě čtete

Snídat nebo nesnídat? Ranní jídlo má velký vliv na vaší váhu