Menu
WomanOnly
Zdravá výživa a stravování

Dieta v menopauze: 6 jídel, kterým byste se měla vyhýbat

Adéla Beranová

Adéla Beranová

1. 8. 2014

Menopauza a váha, to je pro mnohé ženy skutečně strašidelné spojení. Mnoho z nich se bojí přibírání v době menoupauzy, ale také dalších nepříjemných projevů. Přitom stačí znát pár tipů a mírně upravit jídelníček a projevy menopauzy nemusíte téměř pocítit. My vám teď poradíme jídla, která nejsou pro dietu v menopauze vůbec vhodná. 

Kolik alkoholu můžu vypít?

Menopauza může být stresující a vy z ničeho nic zatoužíte uklidnit svoje nervy skleničkou něčeho ostřejšího. Ale je to opravdu dobrý nápad? Alkohol může naopak zintenzivnit vaše výkyvy nálad. Proto se doporučuje maximálně jedna sklenička vína denně.

S tučným masem jenom zlehka

Ženy v menopauze přibírají z jednoho jednoduchého důvodu. Neuvědomí si, jak moc se jejich tělo mění a nepřizpůsobí tomu svůj jídelníček. Přitom je potřeba hlavně omezit nezdravé tuky a vyvážit příjem nějakou sportovní aktivitou. Zkuste vybírat méně tučná masa, vyměňte tučné mléko za polotučné a mějte se na pozoru před sýry, máslem a smaženým jídlem.

Tip: Grilování nebo vaření v páře vám může pomoct udržet si váhu i po menopauze.

Sůl a cukr nejsou nad zlato

Cukr i sůl jsou přítomné téměř ve všech jídlech, proto je potřeba si na ně dávat velký pozor. Sodík totiž zvyšuje krenvní tlak a cukr se vám ukládá přímo tam, kde to rozhodně nechcete. Cukr z vás navíc udělá unaveného lenocha. Hlídejte si proto, kolik pochutin do sebe přes den dostanete!

Provařené karbohydráty

Téměř každá žena ví, že karbohydráty její postavě nijak neprospívají. I při menopauze se proto vyhýbejte těstovinám, bílému chlebu, rýži a bramborám. Prospěje to nejen vaší váze, ale ani střídání nálad nebude tak intenzivní.

Stále pijete kávu?

S menopauzou jsou neodmyslitelně spjaté také návaly horka a ospalost. Kofein obsažený v kávě a některých čajích vás sice může na krátkou dobu probrat, dlouhodobě ale vašim stavům rozhodně neprospívá!

Milenka ostrosti

Menopauza a ostrá jídla není dobrá kombinace. Ostré koření a pokrmy vám mohou snadno zhoršit návaly horka. Nemusíte se ale vzdávat všeho koření a ostré chuti, jen si rozdělte pytlíčky s kořením na dvě hromádky.

Jídlo dochucené červenými čili papričkami, ale i zelenými nebo práškem z nich jsou skutečně ostrá. Těm se vyhýbejte, dokud se vaše tělo nesrovná s menopauzou.

Ale jídlo s kořením garam masala či kari jsou ostrá o něco méně a není důvod, proč byste si je nemohla alespoň jednou za čas dopřát.

Ohodnoťte tento článek:
0

Úplňky

Právě čtete

Dieta v menopauze: 6 jídel, kterým byste se měla vyhýbat