Menu
WomanOnly
Zdraví a výživa

5 tipů co dělat, když nemůžete usnout

Redakce

Redakce

24. 9. 2014

Známe to všichni, občas se stane, že i přes veškerou snahu i velkou únavu ne a ne usnout. Přinášíme vám několik tipů, které zabírají.

Jestli se vám to stává jen občas, po náročném dni nebo ani sami nevíte proč, vyzkoušejte naše doporučení. Pokud je však vaše nespavost trvalého dlouhodobého charakteru, určitě navštivte lékaře, který zjistí pravou příčinu vašeho trápení.

Mléko

Pomocník proti nespavosti, kterého využívaly už naše babičky. Zapomeňte na kalorie a na to, že před spaním se nemá už nic jíst. V případě teplého mléka je tomu právě naopak. Mléko totiž obsahuje aminokyselinu tryptofan, která má mírné sedativní účinky. Večerní popíjení mléka tak přispěje k vašemu zklidnění, které je pro navození spánku tak potřebné.

Šup z postele ven

Pokud nemůžete usnout déle jak půl hodiny, zbytečně se v posteli nepřevalujte a běžte něco dělat. Ale klidovou činnost! Zkuste třeba ruční práce nebo čtení knihy s poklidným dějem. V okamžiku, kdy se vám začnou klížit víčka, běžte zpátky do postele.

Bylinky

Vyzkoušejte pomoc z přírody. Osvědčené bylinky navozující zklidnění a spánek jsou meduňka, třezalka, kozlík lékařský a chmel. Poptejte se v lékárně na čaje z těchto bylinek nebo na jejich směsi. Komu bylinné čaje nechutnají, k dostání bez lékařského předpisu jsou i výtažky v podobě tablet.

Léčivé bylinky: přírodní léky na nespavost

Spánková hygiena

Spánkovou hygienou nemyslíme, abyste se před spaním nezapomněli důkladně umýt, ale soubor pravidel, která mají navodit spánek. Patří mezi ně např. chodit spát ve stejnou dobu, vytvoření si určitého rituálu (např. uvaření bylinkového čaje), dobře si vyvětrat v ložnici, ale i zkusit krátkou relaxaci.

Relaxace

Za relaxaci bychom mohli považovat i počítání oveček, protože se při tom soustředíme jen na počítání a z naší mysli tak pomalu odcházejí starosti. Pokud vám ovečky nestačí nebo se vám stále rozutíkávají, zkuste nejprve zklidnit a prohloubit svůj dech. Soustřeďte se na to, jak dýcháte, jak vámi proudí vzduch. Od klidného dýchání je už jen malý krůček k autogennímu tréninku, který je výbornou metodou na zklidnění či relaxaci.

Pokud vaší hlavou míří tisíce problémů a starostí, zkuste třeba metodu vizualizace. Představte si každý problém jako balonek, který pouštíte a který pomalu odplouvá. Cítíte, jak se uvolňujte?

Co dělat proti nespavosti? Vyzkoušejte jídla navozující spánek

Klíčem ke snadnému usínání je zklidnění fyzické a psychické. Spánek je brán jako něco samozřejmého, ale když se nedostavuje, dokáže obrátit celý náš život vzhůru nohama. Uvedená doporučení jsou malou radou, jak spánek pozvat do své ložnice, ale stejně dobře poslouží i jako prevence toho, aby vůbec problém se spánkem vznikl. Přejeme vám krásné sny.

Ohodnoťte tento článek:
3

Úplňky

Právě čtete

5 tipů co dělat, když nemůžete usnout