×
WomanOnly

5 tipů, jak získat zdravé sebevědomí

Vychytávky do domácnosti za pár korun

Také máte pocit, že všichni kolem vás hýří snad až přehnaným sebevědomím, jen vy nic? Nezoufejte, v našem článku se dozvíte, jak to vlastně se sebevědomím je, i jak na něm můžete sama pracovat.

Zdroj: Shutterstock.com
Zdroj: Shutterstock.com

Zjednodušeně řečeno je sebevědomí náš postoj k sobě samé, který je též základem našeho vztahu k okolí. Člověk, který má zdravé sebevědomí si je jistý ve svých rozhodnutích, ale váží si i názoru ostatních a dokáže přijmout konstruktivní kritiku.

Naopak lidé s nízkým sebevědomím mají tendenci se podceňovat, pochybují o sobě a svých názorech či rozhodnutích, častěji se ohlížejí na mínění okolí a na kritiku reagují velmi citlivě.

Jedinci s přehnaným sebevědomím se pak prosazují na úkor druhých, povyšují se, bývají egoističtí či bezohlední. Většinou si také neumí přiznat chybu, protože chyba je podle nich projevem slabosti.

1. Optimismus a reálné cíle

Nejdůležitější je krok po krůčku změnit nastavení vlastního smýšlení o sobě. Hlavně ze začátku se to může zdát dost těžké, ale jde to! Jen je potřeba klást si splnitelné cíle a v úsilí dostatečně vytrvat. Hodně důležité je také optimistické naladění. Začít lze třeba jen tím, že se na sebe budete ráno do zrcadla usmívat a budete chodit pěkně rovně a vzpřímeně.

Jak se mít ráda? Získejte větší sebevědomí během několika dní!

2. Vzhled

Sebevědomí bývá u žen často spojené s hodnocením vlastního vzhledu. Pokud si myslíte, že jste tlustá a ošklivá, opravdu tak můžete působit. Udělejte tedy i něco pro své zdraví a začněte třeba rekreačně běhat nebo jezdit na kole. Dopřejte si také jeden den jen pro sebe u kadeřnice a kosmetičky. Budete se pak skutečně cítit krásná.

Dál s tímto pocitem, který získáte, můžete pracovat. Pravidelně o sebe pečujte, najděte si jednu věc, která vám na vás připadá krásná (třeba oči, hezké nohy nebo pěkná pleť) a postupně se tak naučte mít sama sebe a své tělo raději.

Jak zvládat žárlivost? Tipy, jak zapracovat na sebevědomí

3. Poměřování s ostatními

Vaše sebevědomí může trpět také pocitem, že v ničem nevynikáte. Smiřte se s tím, že se vždycky může najít někdo, kdo bude v něčem lepší než vy. To je prostě fakt. Neznamená to ale, že byste se měla všeho vzdát a nedělat nic. Nikdo kromě toho není dokonalý ve všem.

Najděte si tedy jednu věc, která vás baví a své zálibě se vlastním tempem věnujte. Za každý dílčí úspěch se nezapomeňte odměnit. Dokončila jste kurz fotografování a sestavila své první album? Darujte si třeba nový obal na vaše vybavení nebo víkendový výlet, kde se s foťákem vyřádíte.

Jak vést děti k sebedůvěře? Podporou zdravého sebevědomí jim dáte dar do života!

4. Nezapomínejte na seberealizaci

Ve škole a v práci na sobě můžete také pracovat. Zapojte se například do charitativní činnosti nebo se zapište na jazykový kurz. Seberealizace je pro zdravé sebevědomí nesmírně důležitá. Když na sebe budete opravdu pyšná (protože jste někomu pomohla nebo se něco nového naučila), budete se také lépe cítit. To už je jen krůček k pocitu skutečně zdravého sebevědomí.

5. Celoživotní úsilí

Někdo se sebevědomý prostě narodí, jiný na sobě v tomto ohledu musí celý život pracovat. Stejně tak je tomu s jakoukoli jinou kvalitou. Je zbytečné litovat se a naříkat, jak je to nespravedlivé. Naopak je dobré si uvědomit, že toho, na čem jsme poctivě pracovali a nezískali to zadarmo, si pak dovedeme daleko více vážit. I to nakonec ke zdravému sebevědomí patří.



Diskuse

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*