×
WomanOnly

Čekankový sirup je novinka pro diabetiky. V čem je prospěšný?

Čekankový sirup

Čekankový sirup je poměrně nové sladidlo, které se na rozdíl od agávového nebo kukuřičného sirupu těší značné oblibě. Pro koho je vhodné a co všechno si s ním můžete osladit?

Čekankový sirup a jeho přednosti

Na trhu můžete najít různé druhy čekankového sirupu, například čekankový sirup pro děti, čekankový sirup natural, čekankový sirup s příchutí medu, různá balení a množství čekankového sirupu od různých firem. Proč se čekankový sirup těší takové oblibě? Je chutný a velice zdravý, hodí se jak pro diabetiky, tak pro malé děti a všechny ty, kteří chtějí zhubnout a omezit příjem cukrů ve stravě. Má velmi nízký glykemický index (méně než 5) a minimum kalorií. Naopak obsahuje vlákninu, protože se vyrábí z kořene čekanky, která je velmi vhodná pro diabetiky a obsahuje zdravou rozpustnou vlákninu – prebiotikum inulin.

Probiotika, prebiotika a laktobacily. Vyznáte se v nich a proč ovlivňují naše fyzické i psychické zdraví?

V čem je tedy čekankový sirup přínosem:

  • obsahuje inulin a je významným prebiotikem
  • dodává tělu vlákninu
  • nezvyšuje hladinu krevního cukru
  • hodí se pro diabetiky i pro malé děti
  • je vhodný při redukční dietě
  • má velmi nízký glykemický index (cca 5)
  • má minimum až nula kalorií
  • prospívá trávení
  • podporuje imunitní systém
  • snižuje riziko vzniku zubního kazu

Co je inulin?

Inulin je přirozeně sladký a používá se také jako sladidlo. Jedná se o polysacharid, který se v našich střevech chová jako rozpustná vláknina. Je zdrojem energie pro střevní bakterie a má prebiotický efekt. Má nízkou až nulovou kalorickou hodnotu a nezvyšuje hladinu cukru v krvi. Nachází se přirozeně nejen v kořenu čekanky, ale například také v artyčoku, topinamburech, jamech, kořenu pampelišky nebo některých dalších cibulovinách.

Jak nahradit cukr a čím sladit zdravěji. Je lepší med, melasa, nebo čekankový či rýžový sirup?

Čekankový sirup – použití

Čekankový sirup můžete použít všude tam, kde chcete nahradit cukr. Má příjemnou neutrální chuť, lze jim dosladit kaši, piškot s ovocem, dětské pokrmy, pudink, ovocný salát, bílý jogurt, palačinky, ale i sladké moučníky. Klidně si jej dejte také do kávy či čaje. Na rozdíl od agávového sirupu je čekankový sirup velice zdravý a bývá doporučován předními odborníky na výživu.



Diskuse

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*