×
WomanOnly

Instantní kaše ano či ne? Víme, na co se zaměřit při nákupu

Instantní kaše zdraví

S příchodem podzimu se stává oblíbenou variantou nejen na snídani hřejivá kaše. Můžete si ji připravit z klasických vloček, nebo zvolit instantní verzi kaše, která je snadná a rychlá na přípravu. Navíc si ji můžete ještě vylepšit.

Vybírejte si instantní kaši podle složení

Dříve, než dáte kaši do svého nákupního košíku, podívejte se na její složení. Při výběru kaše v sáčku zkontrolujte obsah vlákniny a zda je ve složení dostatečné množství bílkovin a kvalitních sacharidů. V minimálním množství by se v kaši měl nacházet přidaný cukr, sodík a nasycené mastné kyseliny. Co se týká dalších přidaných ingrediencí, jako jsou kousky čokolády či sušené ovoce, nemusíte se jim vyhýbat. Rozhoduje kvalita daného výrobku. „Skvělou volbou jsou instantní kaše s obsahem lyofilizovaného ovoce, tedy s ovocem sušeným mrazem. Díky tomu si ovoce uchovává důležité nutriční hodnoty, vlákninu, vitamíny a minerální látky,“ vysvětluje Ing. Michaela Ryglová, odborná garantka výživy společnosti Bonavita.

Kaše je klasikou mezi zdravými snídaněmi

Ovesná, pohanková nebo třeba ječná kaše se řadí mezi zdravé potraviny, ale platí to i v případě instantních kaší? Instantní kaše dodá našemu tělu důležité živiny a energii, proto není třeba se její konzumace bát. Kvalitní instantní kaše je chutná, obsahuje zdravé ingredience a kromě toho je rychlá. Nemusí se dlouze vařit, či dokonce nechat přes noc namočená ve vodě.

Ovesná kaše je evergreenem. Jaké další varianty se nabízí?

Ovesná kaše je asi nejtradičnější a nejoblíbenější variantou, proto na českém trhu narazíte na širokou škálu instantních kaší právě z ovesných vloček. Jejich výhoda je, že jsou lehce stravitelné, obsahují rozpustnou vlákninu a nachází se v nich vitamíny A, B1, B2, E, dále kyselina listová, omega 3 a 6 mastné kyseliny, vápník, fosfor, draslík, hořčík, zinek a mají i velký obsah železa. Instantní pohanková kaše je pro změnu bohatá na vitamín C, zinek či mangan. „Pokud si chcete snídani ozvláštnit, stojí za vyzkoušení instantní ječná kaše. Ječné vločky jsou v porovnání s jinými větší, obsahují vitamín B6 a draslík. Jsou skvělým pomocníkem pro snižování cholesterolu,“ doporučuje Michaela Ryglová.

Jak je to s tím přidaným cukrem?

Vraťme se ještě jednou ke složení instantních kaší – konkrétně k přidanému cukru. Na českém trhu jen sotva najdete instantní kaši, ve které by nebyla alespoň trocha přidaného cukru. To ovšem neznamená, že jsou tyto kaše špatnou volbou. V přiměřeném množství není cukr škodlivý. „Lidské tělo se bez cukru neobejde. Pokud bychom měli v těle nedostatek cukru, náš organismus by mohl zkolabovat a mozek by nebyl schopen fungovat. Cukr je pro lidské tělo tím nejdůležitějším a zároveň nejrychlejším zdrojem energie. Klíčové je, abychom cukru nekonzumovali více, než ho ve skutečnosti potřebujeme,“ tvrdí garantka na výživu, podle které by člověk neměl přijmout více než 60 až 70 gramů cukru na den. Přesná denní dávka cukru je však závislá především na hmotnosti člověka, jeho fyzické aktivitě a pohlaví.

Instantní kaši si můžete ještě vylepšit

Výhoda instantních kaší spočívá v rychlosti a jednoduchosti jejich přípravy. Pokud nemáte čas, zalijete směs ze sáčku vodou a máte hotovo. Jestliže ale zatoužíte po inovaci, nebo chcete nutriční hodnoty kaše ještě trochu pozdvihnout, můžete sobě a svým blízkým naservírovat instantní kaši v upravené verzi.

Ingredience:

  • instantní kaše dle chuti
  • 1 lžička chia semínek
  • špetka skořice
  • čerstvé ovoce dle chuti
  • 1–2 lžíce oříškového másla

Postup:

Do misky či hlubokého talíře nasypejte instantní kaši a zalijte horkou vodou nebo mlékem. Můžete použít živočišné nebo rostlinné mléko. Promíchejte a nechejte chvíli odstát. Pak přidejte skořici a chia semínka. Promíchejte. Navrch přidejte oříškové máslo, které kaši obohatí o bílkoviny a zdravé tuky. Ozdobte nakrájeným ovocem. Stejně tak můžete do kaše přidat bílý jogurt nebo třeba tvaroh.



Diskuse

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*