×
WomanOnly

Jak získat motivaci k hubnutí a cvičení. Udělejte si z nich koníček

Jak získat motivaci k hubnutí

Neshody s manželem, nový milenec, bolestivá záda nebo otravná únava. A k tomu všemu pohled do zrcadla, který se vám ani trochu nelíbí, protože ukazuje velké boky, kolem pasu pneumatiku a navíc dvojitou bradu. Jestli vám tyhle situace připomínají vlastní život, je načase s tím něco dělat.

Nezanedbávejte dva nejdůležitější faktory: pohyb a jídlo

Odborníci se shodují, že hezkou postavu lze získat vždy kombinací dvou faktorů: „Při redukci váhy jsou dvě třetiny úspěchu takzvaně ‚z kuchyně‘ a pouze jedna třetina ‚z fitka‘,“ vysvětluje výživový poradce Radim Šupka ze společnosti Žij-zdravě.cz.

Podívejme se na příklad 40leté ženy, která má nadváhu a nikdy nesportovala. „Již po prvním měsíci a cvičení alespoň 2–3 krát týdně by u ní mělo dojít k úbytku váhy cca 3–5 kg a k celkovému zlepšení pohyblivosti těla a fyzické kondice,“ uvádí trenérka fitness centra pro ženy Contours Markéta Brožová a jedním dechem dodává, že s pohybem musí doznat změn i jídelníček. Po třech měsících bude mít kil dole mnohem víc, bonusem je posílení svalů, tvarování těla a zmírnění bolestí zad a krční páteře. O půl roku později už bude téměř jiný člověk – vzhledově i zdravotně.

Chcete mít krásnou postavu napořád? Udělejte si z cvičení koníček

„Nejlepším způsobem jak ve cvičení vytrvat je udělat si z něj svou zálibu. Pokud vás něco baví, vydržíte u toho,“ říká trenérka Brožová z fitness centra provozujícího kruhový trénink speciálně upravený potřebám žen. Proto si najděte pohyb, který vás bude těšit.

Čtěte také: Jak přestat jíst sladké. Najděte motivaci už dnes

Vyzkoušejte pilates, plavání, túry, fitness centrum pro ženy…

Možností jak zbavit tělo přebytečných kilogramů, zformovat ho a dostat se do kondice, je široká škála. Patří do ní například cvičení na skupinových lekcích jako je pilates nebo power jóga, plavání, posilování i dlouhé procházky, které stimulují kardiovaskulární systém. „Ženám, jež se chtějí vyhnout pohledům mužů, zatímco se potí na posilovacích strojích, vycházejí vstříc fitness centra jen pro ženy. Některé z nich mají speciální kruhový trénink, který zajišťuje posilování a protahování všech partií těla a kardio cvičení,“ upřesňuje Brožová, která zároveň poukazuje na výhodu tréninku v kruhu, kdy se stačí jen zapojit a pak už nečekáte na uvolnění stroje jako v posilovně.

Nebojte se hladu, zhubněte s jídlem

Změna jídelníčku na takový, který podporuje hubnutí, neznamená hladovění, právě naopak: svaly potřebují energii a stavební látky, z kterých mají růst, a dobře zvolené potraviny napomáhají zbavovat se tukových buněk. „Vhodnou skladbu jídla představuje jednoduchý model talíře, kde přibližně polovinu jeho plochy tvoří zelenina, čtvrtinu bílkoviny jako jsou maso nebo ryby, a poslední čtvrtinu pak příloha s nižším glykemickým indexem, jež představuje bulgur, celozrnný kuskus, jáhly nebo rýže,“.doplňuje výživový poradce Radim Šupka ze společnosti Žij-zdravě.cz.

17 tipů jak začít běhat. Motivace, díky níž opravdu vyběhnete

Vaše zdraví a dobrý pocit nepatří na dvacáté místo pod vyžehlené ponožky

Rizikem pro dodržování nového režimu je to, že vám na cvičení při celodenním maratonu „nebude zbývat čas“. V takové chvíli si vzpomeňte, že jste do svého běžného režimu kdysi zařadila děti. A teď do něj stejně přirozeně zařadíte cvičení, které děláte pro sebe. Zkuste říct místo: „Nemohu jít cvičit, protože jdu tam a tam,“ toto: „Nemohu jít tam a tam, protože jdu cvičit.“ Půjde to. A když přesto pocítíte ztrátu motivace? Vytáhněte svoje fotky z doby předtím, než jste začala s pohybem. Jak vám tehdy bylo a jak je teď? Opravdu se chcete vrátit zpátky?

Jak a kdy máte začít?

Jistě znáte přísloví: „Co můžeš udělat dnes, neodkládej na zítra.“ Chcete-li v životě vítanou změnu a cítit se dobře ve své kůži, vezměte si ho k srdci. Stojí to za to!

Jak získat motivaci k hubnutí a cvičení. Udělejte si z nich koníček
4.5 (90%) 2 hlas[ů]


Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*