Menu
WomanOnly
Zdravá výživa a stravování

Proč jíst ryby. Vybrali jsme 5 látek, které vaše tělo potřebuje

Také si vzpomínáte na svou babičku, když vám dávala rybí tuk po lžičkách? Tu příšernou pachuť v ústech? Dnes už pravděpodobně babičky svá vnoučata ničím podobným nemučí, nicméně na tom, že jsou ryby zdravé je něco pravdy.

A nejen to, rybí maso je totiž super potravinou nejen pro svůj vysoký obsah kvalitních bílkovin, ale především díky vysokému obsahu minerálů a také vitaminů.

Jaké vitaminy najdeme v rybím mase a k čemu jsou dobré?

Rybí maso je v první řadě bohaté na vitamin D. Ten se také vstřebává do těla pomocí kožních buněk ze sluníčka. Slunce ale teď v zimním období moc nesvítí, a proto se cítíme unavení. Zároveň při nedostatku tohoto vitaminu může dojít u malých dětí ke křivici a u dospělých k osteoporóze.

Dále je v rybím mase obsažen vitamin A, který je nezbytný pro správnou funkci očí a má značný vliv na růst a také kvalitu pokožky. Zároveň napomáhá k dobré funkci imunitního systému.

Rybí tuk a jeho účinky. Proč je nezbytný pro děti i dospělé?

Minerály a další důležité látky

Určitě už každý z vás slyšel o jódu. Ten se nachází ve zvýšeném množství v mořských rybách a díky němu nám správně funguje štítná žláza. Jód je také velice důležitý pro těhotné ženy, neboť má vliv na správný vývoj plodu.

Ryby zároveň díky aminokyselině tryptofanu zlepšují náladu. Může za to hormon serotonin, který se díky tryptofanu vytváří. Pro vývoj jedince je také velice potřebná nenasycená kyselina omega 3. Ta je důležitá při přenosu informací do mozkových buněk a také je skvělým pomocníkem a prevencí při kardiovaskulárních onemocněních.

Jaké druhy ryb zvolit?

Co se týče obsahu rybího tuku a důležitých látek v něm obsažených, jsou pro konzumaci nejlepší mořské ryby jako například tuňák, losos, makrela nebo sleď. Vše však můžete přizpůsobit vašim chuťovým pohárkům. Každopádně, díky rybám budete fit.

Ohodnoťte tento článek:
0

Úplňky

Právě čtete

Proč jíst ryby. Vybrali jsme 5 látek, které vaše tělo potřebuje