×
WomanOnly

Sezónní ovoce a zelenina: podpořte české pěstitele a udělejte něco pro své zdraví

Je pravda, že zelenina a ovoce mohou být prospěšné našemu zdraví. Nejvíce výhod však mají sezónní produkty, ideálně vypěstované v zemi, kde žijeme. Ptáte se proč? Náš průvodce vám napoví.

Zdroj: Shutterstock.com
Zdroj: Shutterstock.com

Více vitamínů?

Již dlouho se spekuluje o tom, zda má přirozeně pěstovaná zelenina a ovoce více vitamínů a prospěšných látek, než je tomu u produktů pěstovaných uměle ve sklenících. Na čem se však odborníci téměř shodnou, je fakt, že bychom měli svůj jídelníček upravovat podle ročních období, a jíst tedy potraviny, které jsou v této době přirozeně dostupné. Také přeci nenosíme šortky či plavky v zimě jen proto, že jsou v obchodech k sehnání.

Osobní přístup

Velký sortiment tuzemské sezónní zeleniny a ovoce nejčastěji nalezneme na farmářských trzích. Nespornou výhodou tohoto způsobu nakupování je osobní kontakt s prodejcem, který je v mnohých případech zároveň i pěstitelem, a tak je možné dozvědět se o původu jeho produktů co nejvíce. Nemluvě o tom, že milý a ochotný prodejce na trhu vám mnohdy dokáže zpříjemnit den více než dlouhá fronta a mrzutá prodavačka v supermarketu.

Chytré triky velkoprodejců

Je nutno podotknout, že ovoce a zelenina, jež jsou určeny k dovozu do jiných zemí, často projdou strastiplnou cestou k zákazníkovi. Sklízejí se ještě velmi nezralé, poté jsou transportovány do cizí země a následně často nechávány dozrávat uměle. Do některých produktů jsou přidávána barviva nebo jsou voskovány, aby přilákaly mlsné oko zákazníka.

Exotické druhy vs. alergie

Ovoce z exotických oblastí může být velmi lákavé, mnohým lidským organismům však nevyhovuje. Lidé trpící alergií na ovoce většinou nejvíce dráždí papája, meloun, avokádo či kiwi. Zvláště pak dětem i dospělým s atopickým ekzémem vadí především citrusy.

Jarní a letní sezóna

Právě začíná roční období, které může nabídnout nejpestřejší výběr různých druhů ovoce a zeleniny. Mezi zeleninu pozdního jara se řadí například špenát, kedlubna, pažitka, rajčata, cuketa, hrášek a další. Z ovoce se jedná zejména o jahody. Ideální je zkonzumovat 400 g zeleniny a 200 g ovoce denně, takže směle do toho!



Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*