Menu
WomanOnly
Péče o vlasy

Potraviny pro zdravé a krásné vlasy. Jak má vypadat váš jídelníček?

Redakce

Redakce

26. 1. 2014

Vlasy jsou ozdobou ženské krásy. Dodají nejen ženám a dívkám na sebevědomí. Průměrný počet vlasů se pohybuje okolo sto až sto padesáti tisíc. Rychlost růstu je zcela individuální záležitostí, nicméně v průměru se jedná o jeden centimetr za měsíc. Mnoho elementů má však negativní vliv na kvalitu vlasů, jako například stres, životní prostředí, hormonální změny, životní styl a strava. Důležitá je výživa vlasů zevnitř prostřednictvím adekvátního jídelníčku.

Nejlepší výživa na vlasy je zevnitř

Podstatou je voda, která je základní stavební jednotkou lidského těla. Každá buňka v těle, včetně vlasů, potřebuje k životu dostatek vody. Hydratace neboli dodržování pitného režimu je jednou z nejdůležitějších věcí v rámci výživy vlasů zevnitř. Dále vnitřní vlasová výživa zahrnuje zejména vlašské ořechy, celozrnné pečivo, ovesné vločky či hnědou rýži. Tímto je vlasům dodán potřebný vitamín B a rovněž také železo.

V rámci vnitřní vlasové výživy je důležitý příjem zdravých tuků, především omega 3 a omega 6. Tuky napomáhají lépe vstřebat vitamíny i minerální látky, které jsou důležité pro zdravou vlasovou produkci. Neopomenutelný je zinek, který lze získat konzumací například dýňových semínek, ústřic a stejně tak se nachází i v čokoládě s vyšším obsahem kakaa. Významný vliv na vnitřní výživu má rovněž vitamín C, díky dostatečnému přísunu jsou vlasy silnější a lesklejší.

Co jíst na růst vlasů neboli spolehliví potravinoví pomocníci

Skladba adekvátního jídelníčku má podstatný vliv na kvalitu i růst vlasů. Potraviny pro růst vlasů mají příznivý a podpůrný vliv a je třeba je zařadit do životosprávy.

  • Slunečnicová semínka – disponují obsahem vitamínu E, který má vliv na prokrvení vlasové pokožky a tím napomáhá ke zvýšenému růstu vlasů,
  • oříšky a mandle – obsahují biotin, který má doslova blahodárný vliv v rámci podpory růstu,
  • lněná a dýňová semínka – jsou zdrojem omega 3 a rovněž obsahují železo, tím je udržována zdravá pokožka hlavy a zároveň i podpora růstu,
  • oves – ukrývá v sobě důležité látky, jako například hořčík, draslík, fosfor i železo, které mají velmi pozitivní vliv,
  • mléko – vzhledem k tomu, že obsahuje proteiny i vápník, je tak zásadním prvkem pro růst vlasů,
  • ovoce – zejména vhodná jsou jablka, neboť jsou ideální potravinovou složkou pro Evropany, příznivý vliv má i granátové jablko, stejně tak příhodné jsou citrusy, díky vitamínu C dochází k prokrvení pokožky hlavy, což pozitivně ovlivňuje růst vlasů,
  • zelenina – mezi nejdůležitější zástupce mající efektivní účinek na podporu růstu vlasů náleží brokolice, paprika, dýně či špenát.

Proti vypadávání vlasů vsaďte na efektivní potraviny

Je naprosto běžné, že během jednoho dne může vypadnout okolo osmdesáti až sto vlasů. Pokud však denní ztráta je vyšší, vlasy padají více a úbytek je znatelný. Zároveň i kvalita vlasů je horší, je třeba se zaměřit urgentně na potraviny, které mají viditelný vliv. Mezi nejúčinnější potraviny proti vypadávání vlasů náleží:

  • listová zelenina – jednak je výtečným zdrojem přínosných vitamínů A a C mající vliv na produkci mazu, dále v sobě ukrývá důležité prvky, které eliminují padání vlasů,
  • mastné kyseliny omega 3 – jedná se o velmi účinnou složku, která je zdárná v boji proti vypadávání vlasů, stejně tak navrací vlasům pružnost a lesk, z potravin obsahující omega 3 mastné kyseliny se jedná zejména o ryby a mořské plody, vlašské ořechy či lněná semínka,
  • luštěniny a vejce – pro obsah biotinu jsou tak nepostradatelné pro regulaci vypadávání vlasů,
  • hovězí maso a játra – pro vysoký obsah zinku, jenž viditelně napomáhá k produkci podstatných hormonů v těle, jako například androgenů, při jejichž nedostatku může zapříčinit jak vypadávání vlasů či úplnou ztrátu, zinek je velmi důležitým prvkem pozitivně ovlivňující vypadávání,
  • proteiny – zejména se jedná o mléčné výrobky, bílé maso, burákové máslo apod., proteiny mají klíčový vliv,
  • sladké brambory – jsou zdrojem beta-karotenu, který se v těle transformuje na vitamín A, čímž dochází k podpoře žláz v pokožce hlavy a tím tak působí proti vypadávání.

Domácí masky na vlasy a správné suroviny pro různé poškození vlasů

Přírodní výživa vlasů je levnou a účinnou volbou

Příroda je blahodárným zdrojem pro zdravý růst vlasů. Předností je šetrnost a efektivita. Neopomenutelnou kladnou stránkou je, že si lze veškeré přírodní masky či odvary udělat doma a zároveň dopřát vlasům adekvátní výživu. Jde o suroviny, které se běžně nacházejí v každé domácnosti. Vzhledem k tomu, že se jedná pouze o přírodní výživu bez obsahu chemie, lze tak dopřát vlasům domácí masky na přírodní bázi i častěji. Je třeba disponovat trpělivostí v rámci prvních viditelných výsledků. A kteří pomocníci patří mezi nejlepší?

  • Vejce – tentokrát coby přírodní složka nejen mající vliv na růst vlasů, postačí jen použití bílků z několika vajec a nanést na vlasy, ideální je nechat působit patnáct až dvacet minut a poté smýt,
  • šťáva z brambor – lze se nabízejí hned dvě varianty, kdy lze použít jak vodu z uvařených brambor, avšak pro nejvyšší účinek je lepší alternativou přímo šťáva z brambor, reálnou možností je přidání trochu medu, kdy výsledkem je získání výživné masky, kterou je možno aplikovat i několikrát týdně, vlasy budou viditelně zářivější, silnější i zdravější,
  • kopřiva – zaručený evergreen v rámci přírodní výživy mající vliv na urychlení růstu vlasů, potenciální je velmi častá aplikace,
  • cibule – jedná se o nepostradatelnou surovinu, která je dokonalá i v rámci umocenění kvality a růstu vlasů, postačí ve vroucí vodě vyvařit dvě až tři cibule, po vychladnutí si tímto odvarem vlasy opláchnout, pro zamezení nepříjemného zápachu je adekvátní si ještě poté vlasy řádně spláchnout vodou,
  • bylinkové odvary – jsou velmi účinné v rámci kvality vlasů a především mají celkový regenerační účinek, postačí jen hrst bylinek přelít vroucí vodou, nechat alespoň půl hodiny louhovat a poté vlasy jak přelít, tak i poskytnout mírnou masáž pokožky hlavy, mezi efektivní byliny náleží zejména bříza, levandule, lopuchový květ, máta, heřmánek či bazalka,
  • kokosový olej – zábal z kokosového oleje je nejúčinnější přírodní výživou na suché a poškozené vlasy, pro intenzivní vliv je třeba nechat alespoň dvě hodiny působit a vlasy zabalit do potravinářské fólie.

Vlasová výživa na růst vlasů neboli stop parabenům

Ideální variantou jsou vlasové přípravky a produkty na přírodní bázi, které neobsahují parabeny a silikony. Je vhodné poskytnout vlasům účinnou a zároveň šetrnou péči. Cílem je dosažení krásných a oslnivých vlasů. Adekvátní vlasovou kosmetiku mající efekt na růst vlasů zakoupíte jak v kadeřnických salónech, tak rovněž k dostání jsou preparáty dostupné v lékárnách. Mezi efektivní náleží různé regulátory růstu vlasů, stejně tak jsou k dispozici na trhu aktivátory vlasového růstu.

Výživa vlasů diskuse nejen na internetu

Mnoho diskusí je založeno na různých internetových platformách. Jedná se o nevyčerpatelné téma. Vše je velmi individuální záležitostí. Přeci jen každý člověk je originál. Dočíst se lze různorodá doporučení, postřehy, osobní zkušenosti. Stejně jsou tak k dispozici různé návody  i tzv. babské rady. Vyčíst na internetu lze cokoli, ne vše musí být pravdivé. Diskuse je třeba brát s nadhledem. Lze se však inspirovat v rámci poskytnutí vlasové výživy či se podělit o své zkušenosti s ostatními.

Závěrem

Pohyb a celkově fyzická aktivita má zesilující účinek na průtok krve a přísun kyslíku k vlasovým váčkům a zároveň podporuje vyloučení škodlivých látek. Je vhodné alespoň třicet minut denně věnovat pohybu, ať už v podobě rychlé chůze, běhu, jízdě na kole apod. Stejně tak význačný účinek má spánek. Zdravý spánek má vliv na regeneraci celého těla. Na základě studií je považováno sedm až osm hodin spánku denně. Důležitá je regulace stresu. Vlasy oplývají krásou i zdravím, jestliže rovněž lidský organismus je ve vyrovnané harmonii.

Ohodnoťte tento článek:
4,5
Právě čtete

Potraviny pro zdravé a krásné vlasy. Jak má vypadat váš jídelníček?