Menu
WomanOnly
Apetit

Jak poznat dobrou a špatnou restauraci? Na tyto věci se zaměřte

Na výběru dobré restaurace zkrátka záleží. Hlavně když její návštěvu plánujeme za účelem důležité obchodní schůzky, rande nebo rodinného setkání. Jenže jak poznat dobrou restauraci od té špatné?

Věříte líbivým fotkám na internetu a pozitivním recenzím? Pozor na to, někdy může jen o dobře provedený marketing a realita může být zcela jiná. Existuje řada signálů, podle kterých poznáte dobrou restauraci, skvělou restauraci i restauraci, které se vyhýbat obloukem. Profesionální kuchaři a mistři kuchyně radí, jak se nespálit a podle čeho poznat, zda jste vlezli do správného podniku.

Komunikace před osobní návštěvou

Restaurace má na sociálních sítích špatná hodnocení, na která nereaguje. Adresa podniku je chybná. Do restaurace se nemůžete dovolat nebo volané číslo neexistuje. Nejen to může být signálem, že tenhle podnik nefunguje dobře.

Vstup do ráje nebo do pekla

Vchod do restaurace leckdy mluví sám za sebe. Neumytá okna, zablácené dveře či pavučiny v rozích jsou nejspíš signálem toho, že ani uvnitř čistotě moc nedají. Raději se otočte a zkuste to o ulici dál.

Můžeme s dietou do restaurace? Jakým jídlům se vyhnout

Nepořádek na stole

Usadila vás obsluha ke stolu plném drobků? Ubrus je špinavý, nebo dokonce není sklizené nádobí po předchozích zákaznících? Raději se rozlučte a běžte jinam. Pokud vás podnik takto uvítá, další minuty v restauraci nebudou o nic lepší.

Menu je oknem do duše restaurace

Pokud je menu nepřehledné, plné gramatických chyb, případně obsahuje neaktuální nabídku či ceny, nejspíše se tu dobře nenajíte. Nikdo si nedal práci s tím, aby vás férově seznámil s tím, co si v takovém podniku můžete objednat.

Specialitou některých podniků je navíc menu, které by svým rozsahem mohlo konkurovat telefonnímu seznamu. Vážně si myslíte, že jeden či dva kuchaři umí připravit 80 až 100 kvalitně a z čerstvých surovin?

Nelze si nevšimnout, že řada spolehlivých a vyhlášených restaurací nabízí kolem 10 až 15 jídel, a někdy dokonce ani to ne. Denní menu místo stálé nabídky, případně štíhlejší menu jsou zárukou toho, že tady se vaří čerstvé, sezónně a s péčí.

Prostředí

Hlasitá hudba, absence čerstvých květin, prach na nábytku, viklající se noha u stolu… Tahle restaurace pravděpodobně nemá jen špatný den, ale je prostě špatná a vy se v ní nebudete cítit dobře.

Víkendový brunch: Odložte vařečky a vyrazte na dobroty do restaurace

Úroveň toalet

Právě ta bývá nejčastějším zrcadlem kuchyně. Jestliže nacházíte na WC pavučiny, smítka či nevynesené koše, jak to asi může vypadat právě v kuchyni?

Kuchař je vizitkou restaurace

Hlavně té, která se prezentuje jako luxusní ať už veřejně nebo vyššími cenami za jídlo. Taková restaurace by měla být průhledná a umět skvěle odprezentovat lidi, kteří za jejím chodem stojí – včetně kuchaře.

Péče o zákazníka

Plný lokál a jeden číšník? Neviňte personál, ale nadřízené. V opačném případě není důvod, abyste na pozdrav či jídelní lístek čekali déle jak pět minut. Tlachající obsluha, která vás nechá čekat přes půl hodiny s prázdnými sklenicemi a talíři, byť byste si rádi ještě něco objednali, nestojí za váš čas ani peníze.

Zevnějšek personálu

Špína za nehty, mastné vlasy, bláto na botách, koláče v podpaží, zápach z úst… Pokud personál restaurace vypadá, jako kdyby prolezl popelnici, je to vážně průšvih. Zaměstnavatele zjevně ani trochu nezajímá zevnějšek jeho zaměstnanců. Jaký zájem asi musí jevit, s takovým přístupem, o kvalitu pokrmů a pohodlí hostů?

Víte, jak by měla vypadat správná obsluha v restauraci? Rozpoznejte profesionála!

Chování personálu a servírování pokrmů

Obsluha by měla perfektně znát pravidla servírování. Nápoje a pokrmy by měly přistát na vašem stole současně a současně jej také opouštět. Jestliže jste se už zakousli do svého steaku, ale váš společník čeká na pokrm dalších deset minut, je to víc než špatně.

Číšník nebo číšnice vás nesmí vyrušovat během telefonního hovoru, dávat vám najevo, že jste si už dlouho nic neobjednali ani si před vámi stěžovat na únavu, šéfa nebo jiné zákazníky. A už vůbec by neměli nijak reagovat na výši spropitného.

Nezapomeňte, že…

Mnoho lidí se shoduje na tom, že vždy nejlépe funguje intuice. Že je něco v nepořádku většinou poznáte už když stojíte ve dveřích podniku. Špatný den míváme my všichni a někdy se to může stát i personálu restaurace. Vlas v polévce nebo zamračená obsluha hned nemusí být znamením, že je restaurace hrozná. Důležité je, jak na vaši případnou zpětnou vazbu zareaguje a to bývá určující.

Ohodnoťte tento článek:
3,5
Diskutovat

Úplňky

Právě čtete

Jak poznat dobrou a špatnou restauraci? Na tyto věci se zaměřte