×
WomanOnly

10 rad, jak přestat kouřit. Odvykání od nikotinu nemusí být těžké

Jak přestat kouřit

Kouření je jeden ze zlozvyků, kterého není tak jednoduché se zbavit, jak jistě potvrdí mnoho kuřáků. Nikotin je látka, na které velmi rychle vzniká závislost, proto je obtížné s tímto nešvarem skoncovat. Vyžaduje to pevnou vůli a obrovskou trpělivost a v neposlední řadě podporu ostatních. S těmito deseti kroky by mělo být zvládnutí tohoto těžkého úkolu hračkou.

Přesvědčte sami sebe

Převažují pozitiva nebo negativa tohoto zlozvyku? Je pro vás důležitější zachování ranního rituálu kávy s cigaretou, nebo že by vaše oblečení a ruce začaly opět vonět? Zvažte všechna pro a proti a ujistěte se, že vám tato radikální změna za to stojí. My se s vámi vsadíme, že na vašem seznamu budou převažovat negativa kouření.

Své odhodlání neodkládejte

Není lepší udělat první krok právě teď a stále ho neodkládat na neurčito? Také by se mohlo stát, že už toto rozhodnutí neuskutečníte nikdy.

Rozhodněte se, jestli přestávat postupně nebo najednou

Tento krok je zcela na vás, sami nejlépe víte, jak jste na tom s pevnou vůlí. Někomu se osvědčí típnout rozkouřenou cigaretu a od té doby se tvářit, že pro něj tabákové výrobky neexistují nebo sledovat vytčený cíl postupně za pomoci nikotinových náplastí nebo žvýkaček.

Dýchání čisticích prostředků je na plíce stejné jako vykouření krabičky cigaret denně

Využívejte psychické podpory druhých

Zapojte své blízké, kolegy z práce nebo se spojte s někým, kdo také přestává kouřit, ve dvou se to lépe táhne a vaše zkušenosti pro vás můžou být přínosem. Od případného selhání vás také může zachránit fakt, že nechcete zradit nejen sami sebe, ale i ty, kteří do vás vkládají své naděje.

Zabavte ruce

Hrajte si s klíči, propiskou nebo skládejte rubikovu kostku, ve skutečnosti se nemuselo jednat o závislost na nikotinu, ale pouhý zvyk mít stále něco v ruce.

Vynechejte nikotinové zvyklosti

Kouření máte často spojené s běžnými denními činnostmi – s cestou na autobus, cigaretou po obědě nebo návštěvou baru. V prvních dnech se proto snažte všechny tyto zvyklosti co nejvíce omezit, aby vás to nepokoušelo.

Ovocné příchutě elektronických cigaret mohou vyvolat rakovinu. Oblíbené jsou hlavně mezi teenagery

Důležité je překonat krizi a nevzdávat se

Je to jako s jakoukoliv jinou drogou. Při odvykání je nejtěžší překonat abstinenční příznaky, což nebude vůbec jednoduché, ale pokud těch pár dní zvládnete, máte téměř vyhráno. Zabavte se jinou činností nebo se užvýkejte do bezvědomí, ale hlavně vydržte!

Začněte žít zdravěji

Současně s odvykáním kouření přidejte například zdravý jídelníček či sportovní aktivitu, protože teď máte jedinečnou příležitost změnit svůj život od základů.

Neničte si svoji přirozenou krásu kouřením! Víme jak na to

Neustále se ujišťujte, že jste se rozhodli správně

Každý den, který nekouříte, se snažte shrnout všechno dobré, co vám odvykání přináší – voňavý byt i oblečení nebo rychle odvedenou práci. Vzpomeňte si, jak to bylo dřív. Měnili byste?

Když už si myslíte, že jste z nejhoršího venku, vydržte znovu si nezapálit

Ať vás ani nenapadne udělat to znovu, když už jste to vydrželi tak dlouho! Jedna cigareta a lítáte v tom zase. Pokud vás to svádí, raději žvýkejte, ovšem žvýkačky bez cukru, protože na shazování kil potřebujete stejně tlustou příručku!



3 Komentáře 10 rad, jak přestat kouřit. Odvykání od nikotinu nemusí být těžké

  1. Zajímavé čtení. Já jsem prošla snad všemi způsoby, ale nakonec mi pomohly až nikotinové náplasti…

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*