×
WomanOnly

4 zdravé varianty nezdravých jídel. Nahradit se dají dorty i brambůrky!

Zdroj: pixabay.com

Většinu z nás čas od času přepadne nezvladatelná chuť na něco nezdravého. Ať už se jedná o zmrzlinu nebo smažené bramborové lupínky, vždy bychom se měli při konzumaci podobných potravin krotit. Zjistili jsme, čím nahradit nezdravá jídla, abyste uspokojili svou touhu po konkrétní složce obsažené v těchto potravinách.

Zdroj: pixabay.com
Stravujete se ve fast foodech a bez čokolády a jiných sladkostí nedokážete ráno opustit byt? Pravděpodobně vaše tělo vyžaduje takové látky, které jsou obsaženy i ve zdravějších pokrmech, kterým byste měli dát přednost.

1. Čokoláda

Jestliže máte potřebu spořádat celou čokoládu na posezení, protože tvrdíte, že vám chybí energie a potřebujete rychle doplnit cukry, jste na velkém omylu. Pokud se vám sbíhají sliny na čokoládovou tyčinku, pravděpodobně vám chybí hořčík. Ten se dá jednoduše doplnit v podobě ořechů, ovoce nebo dokonce zeleniny! I když se vám tento fakt možná nebude úplně zamlouvat, zkuste to, za pár minut vás chuť na čokoládu přejde a vy budete mít dobrý pocit, že jste si vybrali zdravější a dietnější svačinu.

2. Sladkosti

Trápí vás chuť na dorty, zmrzlinu nebo jiné sladkosti, bez kterých nemůžete žít? Máte pravdu, nemůžete žít bez určitých látek, které tyto pochutiny obsahují, ty se ale dají nahradit mnohem vhodnějšími potravinami. Při pohledu za výlohu cukrárny vaše tělo touží po chromu, který je obsažen v brokolici, sýrech, hroznovém víně nebo kuřecím mase. Uhlík získáte v čerstvém ovoci, fosfor v mléku, ořechách, vejcích, rybách nebo hovězím mase. Může vám chybět také síra, která je obsažena v brusinkách, květáku, zelí nebo křenu.

3. Tučné jídlo

Fast foodům nabízejícím nezdravé hamburgery a podobné pokrmy se vyhněte a zajezte chuť na ně mléčnými výrobky, sýrem nebo listovou zeleninou. Chuť na tučná jídla bývá vyvolána nedostatkem vápníku, který dodáte tělu právě v těchto jídlech.

Zdroj: Shutterstock.com
Zdroj: Shutterstock.com

4. Slané jídlo

Smažené chipsy vyřaďte ze svého jídelníčku nejlépe natrvalo a nahraďte je jídly obsahujícími křemík, který se nachází především v oříškách. Ideální jsou pak kešu ořechy. Opravdu to funguje, takže se toho nebojte a vyzkoušejte, chuť na nezdravá jídla vás přejde rychleji, než si myslíte!



Diskuse

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*