×
WomanOnly

Jídelníček pro dobrou náladu: přivítejte jaro s úsměvem na rtech

Jaro pro mnohé z nás přináší spoustu důvodů k úsměvu. Dobrou náladu však můžete podpořit i správným jídelníčkem. S našimi tipy budou vaše dny veselejší!

I čokoláda patří k potravinám navozujícím dobrou náladu. Foto: Jakub Hrdlička
I čokoláda patří k potravinám navozujícím dobrou náladu. Foto: Jakub Hrdlička, modelka: Katrin Linhard

Doplňte vitamíny a minerály

To, že ovoce a zelenina obsahují potřebné vitamíny a minerály nezbytné pro správné fungování vašeho organismu, je poměrně známé. Kromě toho jsou také plné antioxidantů, které pomůžou ochránit všechny vaše buňky proti volným radikálům. Nacházejí se zde ale i některé složky, které mohou mít pozitivní vliv na vaši psychiku. Například banány obsahují látky, které pomáhají tělu produkovat serotonin, tzv. hormon štěstí. Brokolice pak pomáhá bojovat s nervozitou a podrážděností. Uklidnit nervy vám pomůže i kyselina listová obsažená ve špenátu a jiné listové zelenině.

Potraviny našich předků

V českých jídelníčcích se luštěniny nebo ovesné vločky příliš často nevyskytují. Jejich konzumace však může mít značné výhody. V těchto potravinách jsou totiž zastoupeny vitamíny skupiny B, které mají příznivý vliv na vaše psychické rozpoložení a pomáhají odstraňovat únavu. Ovesné vločky jsou také zdrojem složitých sacharidů, které vám dodají energii. Jako bonus obsahují i vlákninu, jež pomůže upravit vaše trávení.

Mlsání povoleno

Pokud se řadíte mezi milovníky čokolády, zbystřete! I tato pochoutka podporuje dobrou náladu. Jedná se hlavně o čokoládu s vysokým podílem kakaa, jež obsahuje antioxidanty i látky, které napomáhají tvorbě endorfinů, což jsou hormony, které umí navodit příjemné pocity a utlumit bolest. Čokoláda má také povzbuzující účinky. Pokud naopak potřebujete uklidnit, jako přírodní sedativum můžete použít med.

Oříšky nejsou jen pro veverky

Ani na oříšky není radno zapomínat. Pro naše tělo jsou přirozenější ořechy vlašské či lískové, občas je však dobré zařadit i exotické druhy. Například mandle jsou bohaté na železo a hořčík, který pomáhá bojovat s depresí a podrážděností. Para ořechy obsahují velké množství selenu, jež má blahodárný vliv na naši krásu a omezuje stárnutí, což jistě může být důvodem k úsměvu.

Pohyb jako třešnička na dortu

Pokud výše uvedené rady doplníte také pravidelným pohybem, budete se cítit báječně. Po cvičení budete mít vlivem endorfinů příjemný pocit, který může být završen radostí z toho, že jste překonali svou vlastní lenost nebo že děláte něco pro své zdraví. Pravidelný pohyb také zajistí kvalitní spánek, takže budete vstávat odpočatá a plná elánu do nového dne.



Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*