×
WomanOnly

Cvičení podle Mojžíšové. Pomůže, když nemůžete otěhotnět nebo vás bolí záda!

Cvičení podle Mojžíšové

Cvičení podle Ludmily Mojžíšové nabízí pomoc mnoha ženám. Nemůžete otěhotnět, trápí vás bolesti zad nebo poruchy spánku a deprese? Se vším vám může pomoci metoda Ludmily Mojžíšové. Jde o sestavu jednoduchých cviků spojených s odblokováním páteře, žeber a pánve. Co všechno dokáže takové jednoduché cvičení v našem těle ovlivnit?

Mobilizace dle Mojžíšové není jen pro ženy

Ludmila Mojžíšová pracovala jako zdravotní sestra a asistentka na Fakultě tělesné výchovy a sportu, kde se zabývala odstraňováním poruch pohybového aparátu a vyvinula pro to vlastní metodu. Tu zpočátku využívala u sportovců, ale později si všimla, že spoustě jejích pacientek léčených kvůli pohybovým obtížím se podařilo otěhotnět, přestože se předtím neúspěšně léčily pro neplodnost.

Metoda Ludmily Mojžíšové je vhodná úplně pro každého. Nemusíte být pouze žena, která se pokouší otěhotnět. Mobilizace dle Mojžíšové je spojována především s gynekologickými potížemi, ale využívají ji také muži, protože její účinky jsou patrné i v jiných oblastech. Mezi potíže, které můžete díky tomuto cvičení výrazně zlepšit nebo odstranit, patří:

  • bolestivá a nepravidelná a menstruace
  • bolesti při pohlavním styku
  • neschopnost dosáhnout orgasmu
  • zakloněná děloha a malá nevyvinutá děloha (hypoplazie)
  • opakované spontánní potraty
  • patologický nález spermiogramu
  • bolesti zad
  • skolióza u dětí do 15 let
  • artróza kyčlí
  • poruchy spánku
  • bolesti hlavy, depresivní stavy a únava
  • inkontinence u žen
  • zácpa

Rehabilitační cviky na bederní páteř

Léčebný cyklus trvá 6 až 7 měsíců, během kterých se ženám nedoporučuje otěhotnění. Je důležité cvičit pod dohledem fyzioterapeuta, aby byly cviky prováděny správně a metoda byla efektivní. Další podstatná věc je, že cviky jsou neúčinné bez mobilizace páteře, kterou může udělat opět jen fyzioterapeut proškolený v metodě Ludmily Mojžíšové.

V praxi léčba vypadá tak, že navštívíte terapeuta, který vám ukáže cviky. Sami budete cvičit několik týdnů denně doma. Potom vám fyzioterapeut provede mobilizaci páteře, která by dříve neměla smysl, protože ochablé svaly by „neudržely“ srovnanou páteř. Poté budete znovu několik týdnů cvičit.

Máte-li vleklé zdravotní potíže pohybového aparátu nebo nemůžete otěhotnět, vyzkoušejte cviky podle Mojžíšové na otěhotnění, které jsou v praxi velmi účinné. Úspěšnost je tak velká, že sedm z deseti žen po absolvování těchto cviků otěhotní, takže s chutí do toho!

Metoda Ludmily Mojžíšové: Praktické cvičení

Ať už tedy trpíte zdravotními problémy, které se týkají potíží v oblasti bederní i křížové oblasti a pánve, nebo toužíte po miminku, můžete si některé cviky podle Mojžíšové také vyzkoušet doma. Představíme vám pár základních cviků, které lze cvičit bez problémů ve svém soukromí. Jestliže máte zjištěná onemocnění páteře nebo různé bloky na páteři, poraďte se raději se svým fyzioterapeutem, abyste si cvičením, byť cvičením jednoduchých a nenáročných cviků, neublížili.

Pokud máte zájem o celkové cvičení komplexní metody Ludmily Mojžíšové, obraťte se určitě na odborníka, který s touto metodou pracuje. Pod jeho vedením se pak můžete postupně seznámit s celou cvičební sestavou a učit se jí provádět samostatně i doma. Prozatím se společně pojďme podívat na několik cviků, které možná již znáte.

Kočičí hřbety na protažení hrudní páteře

Cvik s názvem „kočičí hřbety“, nebo třeba „kočička“, možná znáte už od dětství. Tento cvik spočívá v nahrbování a uvolňování páteře v pozici na všech čtyřech, na kolenou a s dlaněmi opřenými o podložku. Důležité je nezapomenout správně dýchat – při napětí svalů se nadechujeme a při uvolnění nastává výdech. V pozici nahrbení je potřeba pořádně zatnout také svaly břicha a hýždí, při uvolnění se pak příliš neprohýbáme až do krajní polohy zad. Tento cvik je prospěšný pro celou oblast hrudní páteře a protahuje mezižeberní svaly.

Protahování v lehu na zádech jako pohyb hada

Lehněte si na záda na podložku a roztáhněte končetiny do stran. S nádechem se zkuste vytahovat nahoru a táhnout ruce nad hlavou po podložce co nejdále, totéž provádíme také s nohama. Končetiny ale také protahujeme zvlášť, nejprve jednu ruku, poté druhou, jednu nohu, a také druhou. Cvik provádějte opatrně a nepřepínejte svaly až do krajních poloh. Tímto způsobem se dokonale uvolníte. Pohyb ležícího těla, které se plazí po podložce svými končetinami připomíná pohyb hada.

Zvedání pánve pro posílení zadečku

Tento cvik zná jistě každá žena. Vleže na zádech s pokrčenými koleny a chodidly celou plochou na podlaze zvedáme zpevněnou pánev v určitém úhlu nad podložku s nádechem, chvíli se zadrženým dechem vydržíme, a poté pomalu s výdechem pánev obratel po obratli pokládáme na podložku. Tímto způsobem se procvičuje a obratel po obratli protahuje celá páteř, a zároveň se tak zpevňují hýžďové a stehenní svaly.

Rybička je cvik vhodný i pro děti

Cvik rybička znají už děti v mateřských školách. Vkleče s rukama opřenýma o podložku spojíme chodidla, která nám vytvoří pomyslný rybí ocas a pomalými a plynulými pohyby s nimi máváme zleva doprava. Pohyb nohou může být doprovázen pohybem hlavou, která se vždy jakoby za nohama podívá. V žádném případě cvik neprovádíme švihem a nezacházíme do krajních poloh, to bychom si mohli ublížit. Cvik je rotační a není vhodný u výhřezu plotýnek.

Kolíbka protahuje obratel po obratli

Vleže na zádech zvedneme kolena a pomocí rukou si je přitáhneme k tělu. S uvolněním a přitažením kolen k hrudníku vydechneme, čím si protáhneme a uvolníme celou páteř. Protilehlý pohyb s nádechem naopak vytváří napětí a provedeme jej tak, že kolena v objetí rukou tlačíme proti nim na opačnou stranu jako bychom se chtěli vyprostit.



Diskuse

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*