×
WomanOnly

9 zaručených rad, jak usnout. Konec počítání oveček

spánek
Zdroj: Shutterstock.com

Patříte k lidem, kteří usínají uprostřed rozjetého večírku i v blízkosti startujícího letadla, nebo k těm, kteří konzumují prášky na spaní ve velkém a přesto nejsou schopni zabrat ani po několika hodinách? Pokud se řadíte ke druhé skupině, tyto rady jsou určeny právě pro vás.

Trpíte nespavostí stejně jako mnoho dalších? Pořádně si vyvětrejte a zapijte to deckou vína!

1. Pravidelný pohyb na čerstvém vzduchu

Když celý den neopustíte byt, budete mít večer co dělat, aby se vám podařilo usnout. Vaše tělo i mozek se potřebují okysličovat a hýbat, choďte proto na pravidelné procházky, i cesta do práce nebo samoobsluhy se počítá.

2. Lehká večeře

Na noc se nepřejídejte, budete mít divoké sny a nebo neusnete vůbec. Ideální večerní jídlo je drůbeží maso nebo ryby a spousta zeleniny.

Čtěte také: Jak připravit lehkou večeři z toho, co nám zbylo doma

Zdroj: Shutterstock.com
Zdroj: Shutterstock.com

3. Sklenka vína

Dvě deci vína nebo jedno pivo jsou povoleny. Několik litrů alkoholu vás sice uspí spolehlivěji, ale to ráno…

4. Bylinky

Nahraďte tabletky na spaní čajem z meduňky nebo kapkami z třezalky a kozlíku lékařského, jsou to léty osvědčené recepty.

Čtěte také: 7 bylinek, které pomáhají v boji proti akné

5. Dobrý polštář a matrace

Do ložního vybavení se rozhodně vyplatí investovat, dnes už je na trhu mnoho matrací a polštářů, které splňují všechny podmínky „zdravého usínání“. Vyzkoušejte matraci a polštář s pamětí, které se přizpůsobí přímo vaší páteři. Také se nedoporučuje mít toho příliš mnoho pod hlavou.

Zdroj: Shutterstock.com
Zdroj: Shutterstock.com

[emaillocker]

6. Televize v ložnici

Někdo ji zavrhuje, někdo bez ní nemůže žít. Minimálně se u ní výborně usíná, nastavte si ale automatické vypínání, ať vás ve dvě ráno nebudí německy hovořící prodejce pánví.

7. Kniha na nočním stolku

Kniha v posteli funguje jako skvělé uspávadlo, většinou se nedostanete ani na konec stránky.

8. Vyvětraná ložnice

Než zalehnete, intenzivně si vyvětrejte ložnici a také ztlumte topení, bez vzduchu a v přetopené místnosti se rychleji udusíte a uvaříte než usnete.

Zdroj: Shutterstock.com
Zdroj: Shutterstock.com

9. Relaxace

Netahejte práci ani jiné povinnosti do postele, s čistou hlavou se usíná lépe. Pusťte si oblíbenou relaxační hudbu nebo film, před spaním si dejte horkou vanu, protáhněte se nebo se oddejte meditaci. Vypusťte z hlavy všechny myšlenky a budete spát jako miminka.

[/emaillocker]



Diskuse

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*